© 2024 Auto.ro
Oficialii Porsche au tinut sa precizeze in mai multe ocazii ca SUV-ul Cayenne va deveni ceva mai ecologic, dar nu in dauna imaginii de constructor sportiv a companiei, ceea ce inseamna ca nu va oferi si un motor diesel.
Acum, insusi CEO-ul Wendelin Wiedeking a dezvaluit exact contrariul: Cayenne va avea o “motorina” sub capota, imprumutat chiar de la fratele de platforma VW Touareg.
Nu va grabiti sa sarbatoriti: nu este vorba de monstruosul V10 TDI de cinci litri cilindree, care pe versiunea R50 scoate 351 CP si 850 Nm, ci de mult mai pasnicul V6 de trei litri cilindree.
Pe Touareg el dezvolta 240 CP, insa pe Cayenne ar putea ajunge la 290 CP cu ceva reglaje ale chip-ului de management; chiar si asa insa, este de asteptat ca Cayenne V6 TDI sa consume, in medie, sensibil mai putin decat versiunea de baza pe benzina.
Nu acesta va fi insa cel mai ecologic SUV al lui Porsche, pentru ca, la un an de la aparitia modelului diesel, compania din Zuffnehausen va lansa un model hibrid. Acesta va avea un sistem de propulsie compus din dieselul V6 si un motor electric alimentat de la baterii litiu-ion, autonomia ultimului fiind una impresionanta: 250 km.