© 2024 Auto.ro
Vehicule electrice cu celule de combustibil sunt binevenite: Joint venture-ul H2 Mobility Deutschland si partenerii sai Air Liquide, Daimler, Linde si Shell au deschis oficial doua noi statii de alimentare cu hidrogen in Frankfurt si Wiesbaden.
Landul federal Hesse are acum un total de cinci statii de alimentare cu hidrogen H2 pentru vehiculele cu celule de combustibil cu zero emisii. Cu aceste noi statii, partenerii s-au mutat inca un pas mai aproape de o retea nationala de alimentare cu H2. Noile statii sunt situate in mod convenabil chiar pe autostrazile A661 si A66, la punctele-cheie ale intersectiilor pentru persoanele care conduc de la nord la sud prin Germania.
H2 Mobility a comandat noua statie de hidrogen in Frankfurt, iar Daimler AG este proprietarul statiei de alimentare din Wiesbaden. Tehnologia inovatoare de manevrare a hidrogenului H2 vine de la doua nume mari din acest sector: Air Liquide si respectiv Linde. Ambele statii sunt situate in incinta Shell.
Daca alimentarea mobilitatii cu hidrogen trebuie sa fie un succes, piata trebuie sa ofere o gama atractiva de vehicule cu celule de combustibil, alaturi de o infrastructura complementara de alimentare cu combustibil. Datorita sprijinului financiar al guvernului german prin programul sau national de inovare pentru tehnologia pentru hidrogen si celule de combustibil (NIP), Germania are acum un total de 30 de statii de alimentare cu hidrogen. In ansamblu, guvernul german a investit circa 1,6 milioane de euro in cele doua statii noi. Pana in 2018, ar trebui sa existe deja 100 de statii. Piatra de temelie pentru extinderea infrastructurii germane de hidrogen a fost pusa in scena de proiectul demonstrativ "Clean Energy Partnership" (CEP), care stabileste standarde si norme comune.
Cele doua statii de alimentare cu hidrogen de ultima ora din Wiesbaden si Frankfurt ofera soferilor o experienta intuitiva de alimentare, similara cu cea a vehiculelor conventionale. Este nevoie de trei pana la cinci minute pentru a umple un vehicul cu celule de combustibil. Ambele posturi au capacitatea de a servi 40 de FCEV-uri (Fuel Cell Electric Vehicle) zilnic.
Un vehicul pe baza de combustibil alimentat cu hidrogen nu emite gaze cu efect de sera sau alti poluanti. Un numar de producatori au deja oferta vehicule FCEV cu autonomie de operare cuprinsa intre 500 si 700 de kilometri. Daimler AG va prezenta in acest an cea mai noua generatie de vehicule bazate pe Mercedes-Benz GLC.
In Germania, hidrogenul este deosebit de puternic in dezbaterea privind clima. Un plus ecologic al gamei de combustibili oferite in sectorul transporturilor, hidrogenul generat din surse regenerabile poate aduce o reducere substantiala a volumului de emisii de CO2 nocive pentru clima.
Perspectiva
In prezent, Germania are inca 27 de statii de hidrogen in curs sau in constructie. In acest an, de exemplu, H2 Mobility si companiile sale partenere urmeaza sa dea in folosinta statiile de alimentare in Kassel, Bremen si Wendlingen. Si mai multe sunt planificate pentru zonele Stuttgart, Karlsruhe si München.