© 2024 Auto.ro
La Salonul Auto de la Geneva din acest an, Spyker anunta ca pregateste versiunea Spyder a lui C8 Aileron. Iata primele informatii oficiale, dupa ce supercar-ul olandez a fost prezentat la cea de-a 59-a editie a Pebble Beach Concours d’Elegance.
Versiunea decapotabila are aceeasi caroserie din aluminiu ca si coupe-ul, diferenta fiind facuta de soft-top-ul electro-hidraulic, ce poate fi comandat in opt nuante diferite si care e dotat cu o luneta din sticla.
Liniile bolidului sunt inspirate de mostenirea aeronautica a companiei, in timp ce grila fata a fost usor redesenata, iar stopurile sunt cu LED-uri.
Privirile vor fi atrase si de jantele de 19 toli, incaltate cu pneuri de 235/35 in fata si 295/30 in spate.
Viitorii proprietari pot alege dintre 16 culori pentru caroserie, respectiv 14 pentru pielea din interior, adica destule ca sa satisfaca si cele mai exigente cerinte. Ca veni vorba de habitaclu: Spyker a impresionat intotdeauna in ceea ce priveste calitatea materialelor si a finisarii, lucru valabil si acum. Designerii marcii au folosit aluminiul exhaustiv, contrastul obtinut fiind sublim.
C8 Aileron Spyder e animat de un propulsor V8 Audi, de 4,2 litri, ce dezvolta 405 CP si 480 Nm. Nu pare foarte mult dupa standardele actuale, dar caroseria usoara favorizeaza performantele: 0-100 km/h dureaza doar 4,5 secunde, in timp ce viteza maxima e de 300 km/h.
Pe drumurile alunecoase intra in actiune diferentialul cu alunecare limitata, care gestioneaza puterea transmisa rotilor spate ori printr-o cutie manuala cu sase rapoarte, ori un automata (ZF) cu tot atatea trepte.
Spyder-ul a primit, fireste, ranforsari suplimentare, dar si un upgrade pentru suspensii, care, spune comunicatul oficial, imbunatateste radical manevrabilitatea.
Productia va incepe in prima jumatate a anului viitorul, cand, suntem convinsi, Spyker nu va duce lipsa de comenzi.