© 2024 Auto.ro
In drumul sau spre cucerirea topului celor mai prolifici producatori auto, Volkswagen nu are voie sa omita nici un segment de piata, mai ales cand se afla si Toyota acolo.
Cum ar fi, de exemplu, cel al camionetelor de talie medie, unde se vand anual circa doua milioane de unitati. Acum, nemtii au rezolvat aceasta scapare, versiunea de serie a conceptului Amarok facandu-si aparitia in primele fotografii oficiale.
Fara a insista prea mult in aceasta directie – la o adica, vorbim despre un vehicul utilitar –, remarcam intr-o prima faza faptul ca designul modelului de serie este aproape identic cu cel al prototipului. Asta inseamna ca cel mai nou Volkswagen arata pe putin OK, profilul bine proportionat, bosajele rectangulare si fizionoma tipica ultimelor modele lansate dandu-ne mari sperante inclusiv in privinta viitorului Touareg.
Totusi – faptul ca nu va fi aratat cu degetul chiar daca se va odihni in parcarea de la Fratelli constituie un atu important, dar nu si suficient pentru succesul lui Amarok: in definitiv, el a fost creat pentru a pune la respect o intreaga armada de camionete japoneze.
Tocmai de aceea, in fisa tehnica a masinii sunt specificate o serie de cifre cel putin interesante pentru indivizii obisnuiti sa rasfoiasca pliantele lui Toyota Hilux, Mazda BT-50 sau Nissan Navara, precum “2,52” (suprafata benei in metri patrati), “1.222” (latimea benei, in milimetri, in dreptul pasajelor rotilor posterioare), “1,15” (masa maxima, in tone, a obiectelor incarcate in bena) sau “2,8” (masa maxima remorcabila, in tone). Continuarea este pe masura, caci Amarok propune un motor TDI de ultima generatie si nu mai putin de trei tipuri de transmisie, fiecare dintre ele dedicata unui anumit tip de activitate.
Incepem cu dieselul de doi litri si tehnologie common-rail, care produce – gratie sistemului de supraalimentare cu doua turbine – 163 CP si 400 Nm inca de la 1.500 rpm. Sensibil mai performant decat cele instalate sub capotele lui Mazda BT-50, Ford Ranger sau Mitsubishi L200, el se afla totodata la o aruncatura de bat de liderii clasei (Toyota Hilux 3.0 si Nissan Navara) – fapt care ne determina sa ne asteptam, inca de pe-acum, la un torent de review-uri pozitive.
Incepand cu cea de-a doua jumatate a lui 2010, Volkswagen va oferi si o “motorina de doar 122 CP si 340 Nm/2.000 rpm, cuplata, ca si propulsorul anterior prezentat, cu o transmisie manuala cu sase trepte.
Ambele motoare se lauda cu un consum mediu de combustibil mai mult decat decent, chiar si in versiunile cu tractiune 4x4 ele multumindu-se cu mai putin de opt litri la 100 km (7,6 litri/100 km pentru cel de 122 CP, 7,8 litri/100 km pentru cel de 163 CP); asadar, punand la socoteala si rezervorul de 80 de litri, oricare Amarok poate parcurge o distanta de peste 1.000 km cu un singur plin.
De cealalata parte, tractiunea poate fi de trei feluri: 4x2, cu directionarea cuplului spre rotile posterioare, 4x4 permanent si 4x4 nepermanent. Daca prima este dedicata celor care percep pick-up-ul drept un obiect de cult, un fashion-machine mai degraba legat de ideea de originalitate decat de cea de utilitate, celelalte doua sunt clar promise clientilor ale caror afaceri nu se afla tocmai in apropierea suprafetelor asfaltate.
Din cate ne dam seama, varianta dotata cu sistem 4x4 permanent – usor de remarcat datorita cifrei “4” de culoare neagra “grefata” in designul caroseriei – este recomandata pentru folosirea “intre ape” a vehiculului, transmisia integrala cu diferential central Torsen (ce distribuie cuplul in proportie de 40%/60% intre fata si spate) asigurand un mix ideal intre tractiunea pe terenurile accidentate de dificultate medie si o dinamica acceptabila la rularea pe sosea.
De cealalta parte, un Amarok dotat cu 4x4 nepermanent – recognoscibil gratie cifrei “4” de culoare rosie inscriptionate, de asemenea, pe caroserie – se recomanda ca un prieten de nadejde pentru alpinisti, fiind capabil – gratie posibilitatii blocarii diferentialului si prezentei reductorului – sa cucereasca pante de pana la 45 de grade incarcat la maximum.
Asadar, noul pick-up Volkswagen poate fi personalizat in fel si chip in functie de gusturile si, mai ales, necesitatile utilizatorilor sai, aspect si mai evident atunci cand parcurgi listele cu dotari ale celor trei niveluri de echipare. Spre exemplu, in cea mai sofisticata dintre aparitii, Amarok se lauda cu oglinzi retrovizoare montate in carcase cromate, jante din aliaj de 17 inch, cruise-control, geamuri cu actionare electrica, Climatronic, tapiterie din piele si un sistem audio performant.
O atentie deosebita a fost acordata si sigurantei pasagerilor, camioneta nemtilor putand fi burdusita cu suficiente sisteme de securitate incat sa reziste si la un atac atomic. ABS-ul, ASR-ul, blocarea diferentialului (EDL), ESP-ul, asistenta la urcarea/coborarea pantei/rampei, ABS-ul “Off-Road” (folosit pentru scurtarea distantelor de franare pe teren accidentat) si nelipsita baterie de airbag-uri vor face tot posibilul pentru ca Amarok sa “impuste” cinci stele la testele EuroNCAP, masina urmand a fi comercializata pe teren european incepand cu cea de-a doua jumatate a lui 2010.