© 2024 Auto.ro
Iesit din fabricatie in 2003, automobilul de teren Aro ar parea ca are sanse de revenire pe piata. Cel putin asa anunta oficialii Landmark Management pentru urmatoarele 6-12 luni.
"Noi detinem licentele pentru modelele Aro fabricate anterior. Luam in prezent in calcul productia de componente pentru modelele deja existente in circulatie. In acelasi timp, exista constructori interesati sa produca la Campulung modele de teren similare cu cele ale ARO", a declarat pentru ZF Nicolae Ratiu, fiul fostului om politic Ion Ratiu, care a preluat in 2007 licentele de fabricatie si platforma industriala Aro Campulung.
ARO (Auto Romania) a fost un producator de vehicule off-road din Campulung-Muscel. Productia acestui vehicul a inceput in 1957 si a insumat 360.000 de unitati, dintre care doua treimi au fost exportate in 110 tari (inainte de 1989 a fost exportata 90% din productia totala), asemanator cu situatia Duster-ului de astazi.
In septembrie 2003 statul roman a vandut pentru suma de 180.000 de dolari 68,7% din Aro companiei americane Cross Lander. In contractul de privatizare erau prevazute investitii de 2 mil. euro în Aro, dar nu s-a facut nicio investitie pentru retehnologizare.
In mai 2007, omul de afaceri Nicolae Ratiu, fiul fostului lider taranist Ion Ratiu, a achizitionat prin compania Landmark Management o parte din active in valoare de 16,5 milioane euro, din cadrul fostei uzine Aro Campulung. In prezent, platforma industriala Aro Campulung are o suprafata de 49 de hectare si include hala principala de productie si unitatile secundare utilizate anterior pentru productia modelului 4x4-Aro.