© 2024 Auto.ro
Se pare ca planurile de readucere pe piata a marcii ARO s-ar putea concretiza. Un fost dealer ARO din Cehia este in discutii cu o companie din Orientul Mijlociu pentru a realiza acest proiect, potrivit declaratiei lui Miroslav Vejma, business manager al companiei cehe Auto Max, intervievat de hotnews.
Auto Max a asamblat pe o linie mica de montaj masini Aro chiar si dupa ce constructorul a falimentat. In felul acesta, prin achizitia de caroserii si piese ARO din diferite locuri, inclusiv Romania si Brazilia, firma ceha a mai putut vinde unitati Aro.
"AMC a cumparat de la Campulung masini Aro fara motor si cutie de viteza, iar pe o mica linie de asamblare la sediul nostru am pus pe masini motoarele Andoria, dar si cutiile de viteze Eaton. A trebuit sa punem si sisteme de racire noi, am schimbat si componente de la sistemul de franare si am facut multe imbunatatiri si la interior unde am schimbat spre exemplu insertiile usilor (...) Va dati seama ca nu au ramas multe componente din Aro-ul original: caroseria, axurile, sasiul si directia", a explicat pentru HotNews.ro, directorul de business al companiei, Miroslav Vejman.
ARO (Auto Romania) a fost un producator de vehicule off-road din Campulung-Muscel. Productia acestui vehicul a inceput in 1957 si a insumat 360.000 de unitati, dintre care doua treimi au fost exportate in 110 tari (inainte de 1989 a fost exportata 90% din productia totala), asemanator cu situatia Duster-ului de astazi.
In septembrie 2003 statul roman a vandut pentru suma de 180.000 de dolari 68,7% din Aro companiei americane Cross Lander. In contractul de privatizare erau prevazute investitii de 2 mil. euro in Aro, dar nu s-a facut nicio investitie pentru retehnologizare.
In mai 2007, omul de afaceri Nicolae Ratiu, fiul fostului lider taranist Ion Ratiu, a achizitionat prin compania Landmark Management o parte din active in valoare de 16,5 milioane euro, din cadrul fostei uzine Aro Campulung. In prezent, platforma industriala Aro Campulung are o suprafata de 49 de hectare si include hala principala de productie si unitatile secundare utilizate anterior pentru productia modelului 4x4-Aro.