© 2024 Auto.ro
Iata si o veste buna pentru pasionatii de off-road: uriasele SUV-uri produse de General Motors isi vor pastra si in viitor arhitectura tehnica cu sasiu separat de caroserie, una din conditiile sine qua-non impusa de orice fan al catararilor aflat in cautarea unui tot-teren veritabil.
Viitoarea platforma va inlocui actuala GMT900, care a fost utilizata in numai putin de 13 versiuni de catre modelele full-size ale fostului lider mondial.
Potrivit site-ului Pickuptrucks.com, noua arhitectura GMT va fi produsa de catre Cosma – o subdivizie a lui Magna International – in Canada si Mexic, urmand a fi folosita in atat la constructia viitoarei generatii de SUV-uri full-size GM, cat si la cea a marilor pick-up-uri GMC Sierra si Chevrolet Silverado.
La o prima vedere, decizia sefilor GM poate fi considerata surprinzatoare mai ales in ceea ce priveste SUV-urile: in definitiv, desi mai usor de proiectat si mai ieftin de produs, o solutie “body-on-frame” (BOF) transforma masina intr-un vehicul mai greu, mai gurmand si mai poluant decat unul cu caroserie autoportanta.
Pe de alta parte, nu este mai putin adevarat ca gigantul din Detroit a reusit numai luna trecuta sa vanda aproximativ 200.000 de unitati Suburban, Yukon, Tahoe si Escalade, toate avand la baza o structura BOF. In criza sau nu, americanii inca se dau in vant dupa “garsoniere” pe roti...