© 2024 Auto.ro
Inca de pe vremea imperiului DaimlerChrysler, marca americana cu acelasi nume trebuia sa devina un jucator important pe piata auto premium din Statele Unite.
Din pacate, in afara lui 300C, nici unul dintre modelele dezvoltate la comun cu germanii nu s-au ridicat la nivelul asteptat, astfel incat, azi, Chrysler are foarte multe de recuperat in acest sens. Noroc ca noii sai patroni, italienii de la FIAT, par si mai ambitiosi...
Potrivit CEO-ului Peter Fong, brand-ul Chrysler trebuie sa devina un real pericol pentru marcile americane de lux, aspirand la o pozitie “ceva mai sus de Lincoln, ceva mai sus de Cadillac”.
In viitor, diferentierea fata de Dodge va trebui cat mai clar facuta, logo-ul sub care se comercializeaza celebrele camionete Ram urmand a-si construi o reputatie in sfera celor asociate cu placerea de a conduce.
Jeep va fi singura marca din grupul Chrysler a carei imagine va ramane nealterata, desi managementul torinez va avea grija ca viitoarea gama a expertului in modele 4x4 sa contina mai multe autovehicule cu tenta ecologica (in definitiv, normele CAFE devin tot mai stringente).
Ramane totusi de vazut cati bani vor fi dispusi cei de la FIAT sa pompeze in revenirea brand-ului Chrysler, avand in vedere ca marca la care se raporteaza, Cadillac, a avut nevoie de cateva miliarde si de vreo sapte ani pentru a avea macar un model pe masura celor germane – CTS.
In plus, Caddy este pe cale sa lanseze doua noi produse importante – un concurent pentru BMW Serie 3 in “persoana” lui ATS si o limuzina de dimensiunile lui S-Klasse, botezata XTS –, astfel incat lucrurile incep sa se complice acolo, la varf.