© 2024 Auto.ro
Luna iulie ar putea fi sinonima cu startul marii reveniri a pietei americane, desi, fie vorba intre noi, cu sapte “flori” nu se face primavara.
Acestea sunt Subaru, Volvo, Hyundai, Mercury, KIA, Ford si Volkswagen, care au reusit in mijlocul sezonului estival sa vanda mai multe masini decat au facut-o in aceeasi perioada a anului trecut.
Analistii considera ca, cel putin pentru o parte dintre cei “Sapte Magnifici”, a contat intr-o oarecare masura si programul CARS (“Cash for Clunkers”, cum mai este el cunoscut). Desi nu a functionat decat in ultima saptamana a lunii iulie, succesul sau a fost unul de proportii, nefiind exclus ca rezultatele comerciale sa fi fost influentate intr-o masura mai mare sau mai mica.
Dar sa trecem la chestiuni concrete si notam intr-o prima faza plusul de 34% inregistrat de Subaru, de departe cea mai buna performanta a grupului anterior mentionat. Japonezii au vandut 21.839 de masini in iulie 2009 (16.271 in iulie 2008) si sunt la ora aceasta peste Volkswagen, care, luna trecuta, a “instrainat” doar 20.590 de masini (cu 1% mai multe decat in a saptea luna a anului trecut).
Un premiu special merita insa Ford, constructorul care a refuzat ajutorul guvernului american pentru a-si concentra eforturile pe propria-i strategie de evitare a falimentului. Faptul ca astazi are una dintre cele mai moderne si mai competitive game de produse din SUA este un factor determinant pentru rezultatul din iulie, cele 142.135 de unitati fiind cu 3% mai multe decat numarul vandut in iulie 2008 in conditiile in care principalii competitori – Toyota, Chevrolet sau Honda – au pierdut teren.
De fapt, Ovalul Albastru a fost singurul producator multi-brand care a crescut in perioada luata in considerare, patru dintre cele cinci marci (Lincoln a fost exceptia, cu o cadere de 24%) inregistrand rezultate mai bune decat in a doua luna de vara a anului trecut.
Ceilalti “campioni” ai Lunii lui Cuptor au, fost, in ordinea plusurilor inregistrate, Volvo (+24%), Hyundai (+12%), Mercury (+7%) si KIA (+5%); la polul opus, Hummer (-57%), Saturn (-66%) si Saab (-72%) au incheiat plutonul, in timp ce restul marilor jucatori, desi in pierdere de ritm, au ramas destul de aproape de rezultatele din vara anului trecut (Chevrolet -9%, Toyota -11%, Honda -16%).