© 2024 Auto.ro
Unul din segmentele de piata pe care GM nu se simte prea bine este si cel rezervat vehiculelor cu propulsie hibrida, o situatie care, probabil, se va schimba dupa startul productiei lui Volt.
Fostul lider mondial nu poate fi insa multumit cu un singur hibrid in conditiile aglomerarii din ce in ce mai intense a ofertei de acest gen si, in consecinta, are in vedere un model hibrid “dedicat”.
Deocamdata, succesul lui “The General” pe piata hibridelor familiale sta in potentialul (slabut) lui Chevrolet Malibu si Saturn Aura, doua masini cu propulsie “mild-hybrid” ce nu ofera o economie de combustibil insemnata comparativ cu versiunile de motorizare clasice.
In conditiile in care prezenta unor adversari deja consacrati, precum Toyota Prius sau Honda Insight, este dublata de o “tanara speranta” ca Ford Fusion, GM nu are incotro si trebuie sa puna in functiune artileria grea. Iar daca nu o are, sa creeze una. Problema este ca pana la lansarea lui Volt mai e un an, iar acea masina, desi se anunta una foarte interesanta, trebuie sprijinita cu un model hibrid “dedicat” – respectiv, un model care sa nu ofere decat o propulsie duala benzina/electric.
Seful Chevrolet, Ed Peper, a declarat deja pe GM-Volt.com ca se incearca crearea unui astfel de automobil si ca aceasta strategie este cea mai potrivita pe termen lung.
Evident, speculatiile au inceput deja sa roiasca in jurul acestui comunicat cu tenta oficiala, specialistii de peste Ocean anticipand lansarea unor versiuni Malibu/Aura animate de sofisticatul sistem 2-Mode Hybrid (o tehnologie care, in serie, va debuta abia in 2011 pe Cadillac SRX sau Chevrolet Equinox).
Din pacate, odata ajuns acolo, GM va fi nevoit (probabil) sa constate ca iar a ramas in urma...