© 2024 Auto.ro
Britanicii de la Radical ar face orice pentru a ramane cat se poate de mult in pozitia de detinatori ai recordului de timp pe Nurburgring, drept dovada ca s-au intors in “Iadul Verde” cu o versiune si mai, eh, radicala a lui SR8.
Inca din 2005, acest bolid dotat cu minimul necesar pentru a fi “street-legal” oprea cronometrul la o valoare incredibila (6 minute si 55 de secunde), insa acum noul SR8LM tocmai a cascat o adevarata prapastie intre el si... ei bine, oricine altcineva.
Daca intre performanta fostului lider, SR8, si cea a ocupantului pozitiei secunde, Gumpert Apollo, era o diferenta de peste 16 secunde, noua versiune a supercar-ului Radical a marit distanta la peste 23 de secunde, in urma unui tur cronometrat in 6 minute si 48 de secunde.
Cum s-a ajuns aici? Destul de simplu (cel putin la prima vedere): motorul de Suzuki Hayabusa intens modificat, montat sub coaja cu look de alergator la Le Mans a lui SR8LM, dezvolta 455 CP – cu 95 CP mai mult decat cel al lui SR8. Adica exact cat trebuia pentru ca timpul ultimului sa fie imbunatatit nu cu o secunda sau doua, cu cu sapte.
Impresionant? Atunci ce ziceti de asta: pentru a demonstra ca masina este cat se poate de legala din punctul de vedere al circulatiei pe drumurile publice, pilotul Michael Vergers a condus-o de la portile uzinei din Peterborough, Anglia si pana pe Nurburgring. Unde, 24 de ore mai tarziu, a spulberat vechiul record. Mai mult ca sigur, olandezul a dormit in tot acest timp...