© 2024 Auto.ro
Toata lumea a avut cate ceva de pierdut cand numarul trei american a intrat sub protectia Capitolului 11... mai putin firma de avocatura newyorkeza Jonas Day, reprezentata lui Chrysler pe durata “sederii” acestuia in faliment.
Potrivit publicatiei Automotive News, Jonas Day a incasat numai in luna mai 12,7 milioane de $ h – bani de pe urma carora au beneficiat nu mai putin de 193 de avocati si 72 de parteneri la caz.
Pentru “connaisseuri”, solicitarea a peste 250 de avocati in vederea finalizarii unei operatiuni de asemenea amploare (va reamintim ca marele concern din Detroit a parcurs toate etapele Capitolului 11 in numai 40 de zile) nu reprezinta ceva iesit din comun; pe de alta parte, nu acelasi lucru se poate spune despre remuneratia celor implicati.
Spre exemplu, sefa biroului de avocatura, Corinne Ball, a fost rasplatita cu 401.310 de $ in urma unui efort de 15 ore pe zi, depus in fiecare zi a saptamanii. Un calcul relativ simplu demonstreaza ca Ball a incasat 900 de $ per ora (!) – suma oarecum normala daca stam sa ne gandim ca, la nivelul intregii “armate” de avocati, taxa medie orara a fost de 477 de $.
Si acesta nu este decat varful iceberg-ului: hranirea celor 266 de avocati de trei ori pe zi a costat 5.878 de $, cazarea lor la diferite hoteluri a costat 62.000 de $, serviciile de taximetrie au umflat nota de plata cu 4.247 de $, iar cheltuielile aferente muntelui de documente copiate s-au ridicat, atentie, la circa 52.000 de $. Recesiunea exista, in mod clar, doar pentru unii...