© 2024 Auto.ro
Deseori criticata pentru modelele sale low-cost, Dacia a reusit inca o data sa dea peste nas carcotasilor, clasandu-se pe locul al doilea intr-un studiu al satisfactiei posesorilor de vehicule din Germania realizat de cunoscuta firma de cercetare JD Power.
Marca autohtona a obtinut un punctaj de 836 de puncte din 1.000, fiind la egalitate cu BMW. Singurul brand care a reusit sa depaseasca Dacia a fost Mercedes-Benz, ocupantul primei pozitii
Astfel, pe primul loc la capitolul satisfactie a terminat Mercedes cu 838 de puncte (din 1.000 posibile), urmata de BMW si Dacia, cu 836 puncte fiecare si de Mazda si Nissan (831). Fiat a incheiat clasamentul, cu 757 de puncte. Printre marcile care au primit sub 800 de puncte se numara Chevrolet, Ford, Smart si Renault.
Compania de cercetare a pietei JD Power a masurat nivelul de satisfactie a clientilor in functie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanta, design, confort), calitate si fiabilitate, costuri de intretinere (consum, polite de asigurare, costuri de reparatii) si calitatea serviciilor reparatorilor agreati.
JD Power a realizat si un top al satisfactiei pe clase modelul Logan aflandu-se pe locul al doilea in topul satisfactiei la clasa mica (segmentul B), dupa Nissan Note, dar inaintea Toyota Yaris. Kia Picanto a castigat la clasa mini.
Mazda3 s-a clasat pe primul loc intre cele mai importante modele compacte europene cu un punctaj de 85,6% la satisfactia generala a proprietarilor– devansand Mercedes A-Class cu 84,8% si Hyundai i30, care a obţinut 84%.
La clasa medie superioara a invins Toyota Prius, iar Mercedes C Klasse a castigat la categoria limuzinelor compacte, in timp ce BMW X5 s-a clasat pe primul loc la SUV-uri.
Studiul a fost realizat in perioada ianuarie-martie 2010, pe baza a 16.330 de interviuri online cu clienti care au detinut un vehicul timp de aproximativ doi ani.
Au fost evaluate modelele a 25 de marci, acoperind toate clasele auto.
Dacia a intrat pentru prima data in studiul JD Power in anul 2009, obtinand pozitia 13 din 27.
“Rezultatele inregistrate anul acesta demonstreaza ca marca romaneasca a avut cel mai mare ritm de crestere in raport cu ceilalti constructori. Aceasta performanta a fost rezultatul Planului de Excelenta Renault in domeniul calitatii, ale carui masuri au fost aplicate si pe platforma industriala de la Mioveni. De la momentul lansarii sale pe piata germana in anul 2005, Dacia a vandut 150.000 de vehicule in Germania pana la sfarsitul lunii mai 2010″, conform unui comunicat Dacia.