© 2024 Auto.ro
Dupa Sandero si Logan facelift, urmeaza firesc Logan MCV sa primeasca o noua infatisare. Cu un stil exterior proaspat, adoptand o noua identitate vizuala noua Dacia Logan MCV este parte integranta a reinnoirii interesantului brand Dacia.
Noua Dacia Logan MCV pastreaza formula de succes, care a consacrat-o – spatiul interior versatil, fiabilitatea recunoscuta si pretul imbatabil. Deja o prezenta fireasca pe drumurile noastre, MCV-ul este un automobil care poate include pana la sapte persoane si dispune de un volum de incarcare similar cu acela al lui Renault Grand Scenic.
Partea esentiala a automobilului Dacia Logan MCV este partea din spate. Aici gasim configuratia de 2 locuri, un volum care este similar cu acela al unei utilitare mici, cu cei 2.350 litri capacitate. Portbagajul are o capacitate de incarcare de 700 de litri in versiunea cu 7 locuri. Cand familia ocupa cele sapte locuri, raman aproape 200 de litri de incarcat. Dupa preferinte, scaunele se pot plia sau deplia usor si rapid.
In fata plansa de bord cu materiale “basic” este preluata de la berlina Dacia Logan, avand un design imbunatatit. Mai mult noua Dacia Logan MCV dispune de o noua gama de tapiterii
Designul consolei centrale este dominat de butoanele mari si de volanul cu mult comentata sigla, dar in revansa ergonomia este aproximativa: reglajele sistemului de ventilatie sau climatizare sunt situate prea jos pe consola centrala.
Dacia Logan – Dinamica
Dacia Logan MCV este propulsata de 3 motoare pe benzina si doua diesel-uri. Astfel, benzinele sunt reprezentate de 1.4 MPI de 75 CP, 1.6 MPI de 90 CP si respectiv 1.6 16 V de 105 CP. Ambele diesel-uri sunt 1.5 dCi capabile de 70 respectiv 85 CP. Motoarele lucreaza fiecare cu o cutie manula cu cinci trepte singura cutie diponibila in oferta Dacia Logan MCV. Noi am testat un model Dacia Logan MCV cu motorizare 1.5 dCi capabil de 85 CP. Am remarcat ca propulsorul diesel isi face constiincios datoria, ajutat de cutia etajata pentru confort. De asemenea un plus pentru tinuta de drum corecta, pe serpentinele ce duc la Cheia. Automobilul are suficienta rezerva de putere in treptele a patra si a cincea, pentru a invinge rezistenta la panta impusa de drum. Consumul mediu inregistrat de noi s-a cifrat in jurul valorii de 5 l/100 km
Dacia Logan MCV este o mixtura constructiva (punte fata de Clio II si punte spate de Modus), astfel ca dinamica celor 1.2 tone este supusa ruliului pronuntat pe viraje. Dar totusi tinand cont ca automobilul se apropie mai mult de monovolum decat de un break, si avand totusi suspensii confortabile, ruliul nu mai este un fenomen exceptional.
Am fost surprinsi inca de la inceput de demultiplicarea excesiva a sistemului de directie, care necesita multe rotiri de volan. Pozitia de condus este verticala si merita avute in vedere mai ales echiparile superioare, unde beneficiati de: directie asistata, geamuri actionate electric, sine pentru portbagaj aerian, computer de bord, proiectoare de ceata, si de posibilitatea de a ajusta scaunul soferului. Vizibilitatea este buna, insa la versiunea condusa de noi, cea cu sapte locuri, vizibilitatea spate era un pic diminuata, insa era compensata de oglinzile exterioare.De remarcat ca raza de bracare de 11.25 m nu pune probleme pe drumurile extraurbane, in oras este un pic cam mare si penalizeaza manevrabilitatea.
Dacia Logan – Echipare si pret
Noua Dacia Logan MCV este oferita in trei variante de echipare: Ambiance care pleaca de 8400 de euro cu TVA inclus si ajunge pana la 10.500 euro cu TVA; Preference care pleaca de la 9400 de euro cu TVA si ajunge pana la 11.500 euro cu TVA; Laureate pleaca de la 10.400 si ajunge la 12.550 euro cu TVA.
Noua Dacia Logan MCV dispune in standard de ABS Bosch de ultima generatie, care si-a dovedit eficienta in cursul testului nostru, de repartitor electronic al fortei de franare si de asistenta la franarea de urgenta.
Automobilul ofera pentru echiparile Preference si Laureate, airbag sofer si pasager, airbag lateral torace – 200 euro cu TVA, deconectare manuala airbag pasager fata. Versiunea condusa de noi, Laureate, dispune de aer conditionat manual, geamuri actionate electric fata/spate si inchidere centralizata.
Foto: Sorin Miclau