© 2024 Auto.ro
Miercuri 17 iunie incepand cu orele 13 se va lansa oficial Dacia Sandero Stepway, un model asteptat, interesant pentru piata romaneasca. Diferentele fata de versiunea conventionala Dacia Sandero sunt de ordin estetic, Stepway fiind mai adecvata pentru aventura. Din punct de vedere mecanic sunt metinute motoarele de 1.6 si 1.5 dCi. Dacia Sandero Stepway este fabricata la uzina de la Mioveni.
Dacia Sandero Stepway este, in fapt, un Sandero mai solid, aspect intarit de noile bare de protectie, cu o garda la sol marita, de 17 centimetri. Oricat de mult si-au dorit si au sperat fanii lui Duster sa vada un model asemanator pe sosele, primul crossover Dacia este departe de look-ul futurist al conceptului prezentat in urma cu cateva luni.
Diferentele dintre Stepway si versiunea conventionala sunt observabile si la suspensiile ranforsate, o garda marita la sol, elemente ce il recomanda sa circule in conditii mai vitrege decat sora lui Dacia Sandero. In plus ca detalii vizuale sunt spoilerele si pragurile din plastic negre, elemente folosite de Renault si pe versiunea Scenic Conquest. Sandero Stepway este unic in segmentul sau pe cele doua piete mentionate mai sus care dispune de motor diesel.
Dacia Sandero Stepway se adreseaza in primul rand tinerilor si va fi disponibila standard in trei variante de culoari metalizate: Gris Platine, Gris Comete si Rosu de Foc. Tot in dotarea standard sunt oferite doua airbag-uri frontale, cate unul pentru sofer si pasager, ABS cu repartitor electronic de franare si asistenta la franarea de urgenta (AFU). Crossover-ul pastreaza caracteristicile cu care Dacia ne-a obisnuit: spatiu suficient pentru cinci adulti si portbagaj incapator, de 320 litri (1.200 litri cu bancheta spate rabatata). La exterior, Stepway masoara 4024 mm lungime, 1997 mm latime si 1582 mm inaltime.
Dacia Sandero Stepway nu dispune de tractiune integrala si va avea sub capota, in functie de piata de comercializare, o motorizare pe benzina de 1.6 litri si 90 CP si o motorizare diesel dCi de 70 CP.
Din pacate, nici acest model nu va fi dotat cu transmisie automata, puterea motorului fiind transmisa exclusiv puntii fata prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu cinci rapoarte.
Revenind la motorizare, trebuie spus ca dieselul emite doar 140 grame de dioxid de carbon pe kilometru, la un consum declarat de 5,3 l/100 km. De altfel, cu Sandero Stepway producatorul autohton a aderat la curentul eco mondial, peste 5% din materialele plastice folosite la fabricarea modelului fiind reciclate.
De asemenea, la sfarsitul ciclului de viata al automobilului, nu mai putin de 95% din masa totala poate fi reciclata.
Crossover-ul Dacia Sandero Stepway va putea fi comercializat pe majoritatea pietelor europene incepand cu luna septembrie, in Romania comenzile putand fi preluate inca de la finele lui iunie.
Este de asteptat, totusi, ca Sandero Stepway sa fie cel mai ieftin model din clasa sa, mai ieftin decat modelul comercializat in Brazilia sub sigla Renault, al carui pret porneste de la 16.500 euro.