© 2024 Auto.ro
Dupa ce a reusit sa vanda toate cele 1.700 de masini in numai doua saptamani, constructorul auto roman a solicitat dublarea cotei. In acest timp ceilalti dealeri fac eforturi sa ajunga macar la jumatatea cotei.
Cea mai ieftina masina din Romania, Loganul in valoare de 5.900 de euro, este si cea mai dorita. Peste 3.000 de oameni figureaza pe listele dealerilor din toata tara si asteapta sa primeasca o masina noua prin programul Rabla.
Si Hyundai a profitat din plin de programul "Rabla". Coreenii au trecut pe primul loc la importuri, detronand marci cu traditie precum Volkswagen sau Skoda. Acum dealerii care n-au vandut cat au cerut se pregatesc sa isi cedeze cotele celor mai performanti.
"Initial, ne-au revenit 60 de locuri pe care le-am dat in prima zi. Acum sunt la noi 250 de cereri, pe liste de asteptare. Avem speranta ca vom primi acest numar din noua cota", a declarat Valentin Iliescu, dealer Dacia, citat de Antena 3.
In timp ce Dacia asteapta majorarea cotei, ceilalti dealeri nu stiu daca vor reusi sa vanda nici macar 80% din cota alocata initial. La jumatatea primei parti a Programului Rabla dealerii au reusit sa vanda doar 5.151 de masini din 20.000 cat aratau estimarile la inceput.
"Nu a fost cum ne-am asteptat. Cea mai mare dezamagire a fost ca oamenii s-au inscris, dar apoi s-au retras", a spus Nicolae Sorescu, director Opel.
"Inainte de Paste am dat 155 de note de acceptare, speram concretizarea lor. Evident, masinile cu promotii au tinut cap de afis si la noi", a mentionat stefan Valsanoiu, specialist vanzari Volkswagen.