© 2024 Auto.ro
Succesul automobilelor ieftine fabricate sub logo-ul Dacia pune in pericol modelele mai scumpe vandute de compania-parinte Renault. Mediafax citeaza un articol din The Wall Street Journal, unde se arata ca popularitatea in crestere a masinilor ieftine, care nu ofera standard directie asistata, geamuri electrice sau aer conditionat, ridica noi probleme pentru Renault, ale caror masini, mai scumpe, isi gasesc mai greu cumparatori.
Automobilele Dacia, si asa ieftine, se spune in The Wall Street Journal, ale caror preturi au fost reduse si mai mult de programele gen Rabla din toata lumea, au format o noua mentalitate in randul cumparatorilor si au atras multi clienti care, pana acum, ar fi preferat modelele mai scumpe ale francezilor.
Conform aceleiasi publicatii, vanzarile Dacia au crescut cu 18% in primele sapte luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a lui 2008, avans mai puternic decat al oricarui model Renault.
In Franta, vanzarile modelelor Dacia Sandero si Logan au crescut cu 58% in luna iulie, perioada in care piata auto din aceasta tara a inregistrat o crestere de numai 3,1%, Dacia devenind a opta marca de pe aceasta piata ca volum de vanzari, depasind producatori precum Fiat si Nissan.
In Germania, succesul constructorului de la Mioveni este si mai rasunator. Ajutata de programul de subventii guvernamentale pentru innoirea parcului auto german, vanzarile Dacia au urcat cu 346% in primele sapte luni ale lui 2009.
Desi Dacia se afla sub tutela Renault, totusi, analistii avertizeaza ca vanzarile de masini ieftine, vandute sub alte brand-uri, nu aduc prea multi bani grupului francez.