© 2024 Auto.ro
Piata auto europeana a cunoscut un regres minor in luna mai, cele 1,27 de milioane de masini vandute fiind cu 4,9% mai putine comparativ cu volumul comercial al lunii a cincea din 2008.
Chiar si in aceste conditii insa, Dacia a inregistrat un plus urias, constructorul de la Mioveni dublandu-si vanzarile gratie noilor programe de tip “Rabla” implementate de catre mai multe state ale Uniunii Europene.
Luna trecuta, Dacia a ajuns la o cota de piata de 2%, echivalenta cu cea a lui Nissan; pe locul doi in topul cresterilor s-a aflat Hyundai, cu un plus de aproximativ 25%, in timp ce pe trei s-a plasat Volkswagen, cu o ameliorare de 9,2 % a rezultatului de anul trecut.
La capatul opus al polului, marii perdanti au fost Saab si Chrsyler, ambii cu scaderi ale comertului de aproape 60%, in timp ce Opel a trebuit si el sa recunoasca o diminuare a vanzarilor cu 10%. Intre timp, marcile premium au suferit si ele din greu, Mercedes si Audi consemnand un picaj de noua procente.
BMW a dus-o chiar si mai rau (-15% comparativ cu mai 2008), in timp ce Volvo a “plusat” cu un minus de 20%; totusi, “campion” indiscutabil al prabusirilor comerciale a fost Lexus, care a vandut cu 50% mai putine masini ca in mai anul trecut.
Totusi, exista si o veste buna: potrivit celor reprezentantilor VDA, criza globala din industria auto pare sa isi piarda treptat din suflu. Acum se va vedea cine mai are, ehem, suflare...