© 2024 Auto.ro
Vanzarile de automobile Dacia in Europa au crescut cu 15% in primele cinci luni ale anului 2009.
“Piata europeana a scazut in medie cu 15%, in timp ce Dacia a crescut vanzarile cu 15%. Masurile de stimulare care au fost luate pe diferite piete ne-au ajutat. (…) Succesul nu este datorat doar acestor programe, ci si faptului ca produsele Dacia au corespuns cel mai bine asteptarilor clientilor”, a declarat Francois Fourmont, director general Automobile Dacia, la intalnirea care a marcat la Pitesti implinirea a zece ani de la preluarea de catre Renault a uzinei din Mioveni.
Traian Basescu a subliniat, cu acest prilej, ca Dacia vinde astazi mai mult decat in 2007 sau 2008, pentru ca ”este un produs care raspunde momentului”.
Dacia se asteapta in 2009 la vanzari pe piata romaneasca de 46.600 de masini, adica 55% din totalul de 84.709 de anul trecut. In semestrul intai vanzarile pe piata interna au scazut cu 49%, fata de nivelul de aproape 46.000 de unitati raportat in primele sase luni din 2008. In schimb, exporturile au crescut cu 38% fata de primul semestru din 2008, cand au ajuns la 77.000 de unitati, stimulate de programele de innoire a parcurilor auto din tarile occidentale.
Dacia estimeaza ca va produce in acest an aproape 300.000 de unitati.