© 2024 Auto.ro
Brandul low-cost al francezilor de la Renault, Dacia, nu are parte de rezultatele pozititve estimate pe pietele emergente. Totusi, constructorului auto roman ii merge bine in statele dezvoltate, unde clientii intentioneza sa faca economii, informeaza Wall Street Journal.
Asadar, in ciuda promisiunilor mari de a cuceri pietele emergente cu o masina ieftina si cu echipari modeste, Renault intampina acum dificultati in convingerea clientilor din statele in curs de dezvoltarea, precum India. Pe partea cealalta, modelele oferite de marca low-cost Dacia par sa aiba succes in Europa de Vest, acestea fiind cumparate de consumatorii din pietele bogate, in incercarea de a face economii.
Efectul de domino nu se opreste aici, orientarea clientelei catre autoturismele ieftine aducand prejudicii modelelor mai scumpe comercializate de Renault in regiunile dezvoltate.
In 2010, ofertele entry-level au totalizat peste 25% din cifra de vanzari Renault, acestea costand mai putin de doua treimi din pretul unei masini standard echivalente. Grupul a comercializat anul trecut 684.882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fiind marca Dacia.
Acestea au fost livrate in principal pe pietele europene, restul fiind modele low-end marca Renault, destinate statelor emergente.