© 2024 Auto.ro
Daca francezii se dau in vant dupa modelele constructorului roman, nu mai putem spune acelasi lucru despre germani. Mai exact, inmatricularile de autoturisme Renault si Dacia au scazut in august cu 34,6%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 12.040 de unitati.
Totodata, piata a consemnat un declin mai putin accentuat, de 27%, la 200.885 de unitati, conform Mediafax.
Dintre cei 33 de constructori analizati, doar Porsche, Land Rover, Jaguar, Mitsubishi, Subaru si Audi au avut o evolutie pozitiva, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA.
Evident, cota de piata a Renault si Dacia a coborat la 6% in august, de la 6,5% in iulie, grupul francez ocupand pozitia a saptea in randul producatorilor auto prezenti pe piata germana, dupa Volkswagen (21,3%), Audi, Mercedes si Opel (toate cu cate 7,8%), BMW-Mini (7,2%) si Ford (6,6%).
In primele opt luni ale anului, inmatricularile Renault-Dacia au coborat cu 34,6%, la 102.836, iar piata germana a coborat cu 28,7%, la 1,9 milioane de unitati.
In aceasta perioada, grupul francez a inregistrat o cota de piata de 5,4%, in urma Volkswagen (21,7%), Opel (9,3%), BMW-Mini (9,1%), Opel (7,7%), Audi (7,6%) si Ford (6,9%).
In perioada ianuarie-august, doar Jaguar, Land Rover si Nissan-Infiniti au avut rezultate pozitive.
Germania a devenit, anul trecut, prinipala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati comercializate, in urcare cu 231,3% comparativ cu 2008, pe fondul programului de innoire a parcului auto derulat de guvernul german.