© 2024 Auto.ro
Brand-ul Viper a fost cat pe-aci sa fie desfiintat/vandut cu doar cateva luni in urma, insa, pana la urma, cei de la FIAT au considerat ca monstruosul muscle-car are suficienti fani in SUA si aiurea-n lume incat povestea sa sa contiune.
Modul in care ii va fi trasat viitorul nu va fi insa pe placul puristilor: conform ultimelor zvonuri, masina ar putea primi un V10 de origine Ferrari.
Nu ar fi pentru prima oara cand italienii s-ar baga in “afacerea Viper”: in 1987, pe vremea cand Lamborghini se afla in proprietatea lui Chrysler, compania din Sant’Agata a fost insarcinata cu turnarea unor prototipuri din aluminiu pentru blocul motor V10 ce echipa camionetele Dodge.
Uriasul agregat avea o cilindree de opt litri si fusese format prin “lipirea” a inca doi cilindri la un V8 Magnum de 5,9 litri, inginerii americani marind ulterior si cursa pistoanelor pana la valoarea de 99 de mm. Initial, majoritatea specialistilor nu au crezut ca solutia cu doua supape pe cilindru si sistem pushrod de actionare a acestora va fi potrivita caracterului unei masini sport, dar, in 1992, Chrysler si-a luat inima in dinti si a lansat primul Viper (care, asa dupa cum bine se stie, a facut mai mult decat sa infirme temerile respectivilor specialisti).
20 de ani (si trei titluri la Le Mans) mai tarziu, Viper se vede (in sfarsit) pus in situatia de a ceda locul unui succesor. Masina care-l va inlocui are insa toate sansele sa fie “periculos” de, err, europeana, grupul torinez considerand asezarea unui propulsor V10 de origine Ferrari in compartimentul motor.
Ca si in urma cu doua decenii, acesta nu exista inca, compania din Maranello trebuind sa dezvolte unul pornind de la un design existent. Daca zvonurile se vor confirma, asteptati-va ca unul dintre cele doua agregate construite actualmente de Ferrari a doneze componentele viitorului V10, ce ar putea avea o configuratie pushrod de dragul vremurilor de demult.