© 2024 Auto.ro
Modelele Dodge nu s-au bucurat de un succes rasunator pe pamant european, iar FIAT stie ca una dintre cauzele principale este faptul ca brand-ul american nu este unul atat de cunoscut printre consumatori.
Ca atare, italienii planuiesc inlocuirea logo-urilor Dodge cu cele de FIAT pe anumite modele, in discutie aflandu-se, deocamdata, crossover-ul Journey si... SUV-ul Nitro.
Din fericire, “ispravile” unor muscle-car-uri de genul lui Challenger sau Charger au ajuns inclusiv la urechile europenilor, astfel incat torinezii nu vor fi nevoiti sa efectueze o schimbare de identitate si in privinta lor.
“Challenger si Charger sunt prin definitie masini americane si nu le poti transforma in altceva, astfel incat vor ramane modele Dodge oriunde in lume. Momentan, primul nostru obiectiv este sa vedem ce alt produs din gama Dodge poate fi selectionat pentru a fi vandut drept un FIAT la nivel international”, a declarat presedintele FIAT-Chrysler, Sergio Marchionne.
Dodge nu este insa singurul brand din recent creatul concern transcontinental ce va suferi de pe urma acestui gen de “transplant”: deunazi, FIAT a dat de inteles ca anumite modele Lancia se vor vinde sub emblemele Chrysler in Statele Unite (inclusiv Delta si viitorul Ypsilon), in timp ce camionetele proaspetei marci Ram ar putea ajunge in Europa ca parte a portofoliului FIAT Professional (gama de utilitare usoare a constructorului italian).
Potrivit datelor furnizate de catre Chrysler, grupul american a vandut anul trecut in Europa 87.637 de masini, cele mai multe dintre acestea fiind modele Jeep – constructor indeajuns de cunoscut pe Batranul Continent pentru a-si pastra logo-ul si imaginea de marca nealterate.