rss

Analiza: merita ca Dodge sa devina Alfa Romeo in Europa si viceversa?

  1. 02/07/2009
  2. Categoria: Dodge
  3. Tags: 169, Alfa Romeo, Auto economie, Charger, Dodge

Orice criza economica are nevoie de masuri ferme, dar si de compromisuri. In lumea auto, cand vezi ca iti pierzi galopant cota de piata, esti dispus, pana la urma, sa faci schimb de platforme chiar si cu dusmanii de moarte. E mai bine decat sa dai faliment. In cazul de fata nu se pune neaparat problema unui faliment, dar se aude ca Alfa Romeo si Dodge urmeaza sa faca un schimb ce nu va fi pe placul tuturor: masinile americane ar putea fi vandute cu sigla italienilor in Europa si viceversa, Alfa sa devina Dodge peste Ocean.

Zvonul a fost alimentat de o declaratie a lui Sergio Marchionne, presedintele grupului, potrivit caruia “cele doua marci se concureaza puternic, deci nu e viabil din punct de vedere economic ca sa fie prezente pe aceleasi piete”.

Conjugand printre randuri, e foarte posibil ca orice viitor model Alfa mai mare decat 159 sa fie, de fapt, un Dodge cu designul usor schimbat. Ne referim aici mai ales la inlocuitorul lui 166, care ar putea fi… un Dodge Charger. Ar mai fi loc si pentru un SUV si un crossover, dar pana atunci italienii s-ar putea trezi cu o revolta de proportii.

Alfa Romeo n-a atins niciodata volumul de productie al concurentilor din clasa premium cu care se bate, dar la nivel de imagine n-avea de ce sa se rusineze. Chiar si cand fiabilitatea “frumoaselor” produse la Milano lasa mult de dorit, pasiunea pe care o emanau compensa din plin, fara sa mai punem la socoteala caracterul dinamic excelent.

Revenind la acest pact cu “diavolul american”, e clar ca “aripa ultra” a fanilor Alfa nu va accepta asa ceva din start. Dupa aceea, desi platforma lui Charger e ruda indepartata cu fosta generatie de E-Klasse, dinamic este mult sub nivelul Alfa Romeo. Deci, chiar daca designul va fi modificat cu succes, astfel incat cei mai putin patimasi sa-l accepte, testul dinamic va dezamagi si atunci ne invartim in acelasi cerc vicios, care spune ca nu-i o tactica buna pentru Europa. Plus ca modificarea designului trebuie sa fie radicala daca viitorul 169 vrea sa-i pacaleasca chiar si pe cei mai putin avizati, operatiune care costa si atunci iar nu e bine.

Pentru Dodge, insa, o gama imbogatita cu modele Alfa (cu sigla schimbata) ar fi un castig, caci piata americana arata o tendinta puternica de reorientare catre masinile mai mici. Dupa aceea, calitatea si dinamica ar trebui sa-i impresioneze pe americani, poate chiar si designul, dar e cert ca, per total, imaginea de “muscle car maker” a numarului trei din Detroit va fi diluata. Ceea ce din nou nu e bine daca tii cont de parerea pasionatilor, dar vanzarile o sa creasca si Dodge are nevoie de asta ca de aer.

Mai ramane de vazut daca vom primi si un Viper cu sigla Alfa

Vizualizari: 1667