© 2024 Auto.ro
Putin de la actualul Focus si de la noul Fiesta si mai mult de la conceptul Iosis Max prezentat anul acesta, la Geneva. Acestea sunt ingredientele unei retete de mare succes, cel putin asa cred britanicii de la Autoexpress, care au realizat primele imagini ipotetice cu viitoarea generatie a lui Ford .
Cea de-a treia generatie a uneia dintre cele mai dorite masini de clasa compacta va prelua de altfel foarte multe detalii de design de la prototipul Iosis Max, cum ar fi partea frontala, care este caracteriata de o noua grila a radiatorului mai joasa si noi blocuri optice mai mari, care se prelungesc pe capota. Aceasta va primi linii profilate ce pornesc de la grila si continua pana la montantii A.
Asemanarile cu Iosis Max continua si la spate prin haionul inalt, montantii C unghiulari si stopurile redesenate. Aspectul exterior este completat de bosajele rotilor evazate si consolele fata scurte, care confera masinii un look agresiv si puternic, precum si de plafonul panoramic care, potrivit unor insideri, va fi oferit standard.
Interiorul noului Focus va fi o versiune mai "cuminte" a celui de pe concept si se va remarca prin noua consola centrala si varianta imbunatatita a interfatei Human Machine prin care se controleaza toate functiile masinii, in timp ce pe lista optionalelor va fi inclusa si o camera video pentru mersul cu spatele.
Noul model va beneficia de un sasiu nou care va face ca masina sa creasca in dimensiuni, insa accentul se va pune ca si pana acum pe comportamentul rutier si pe rafinament, fara a fi sacrificate directia asistata precisa si placerea de a conduce pentru care Focus a devenit faimos.
Gama de motorizari va cuprinde un nou propulsor turbo EcoBoost. Versiunile entry-level vor avea 1,0 litru si 89, respectiv, 108 CP, insa majoritatea modelelor vor veni cu noul motor turbo de 1,6 litri, disponibil in doua versiuni de putere: 148 si 178 CP. Pentru fanii diesel vor fi pregatite o noua gama de motoare 1.6 TDCi, care vor produce pana la 128 CP, in timp ce varful de gama va fi un 2.0 TDCi de 168 CP sau 200 CP.
Toate motorizarile vor fi legate standard la cutii de viteze manuale, optional fiind oferita transmisia Powershift cu dublu ambreiaj. De asemenea, masina va ingloba si tehnologia start/stop.
Noul Ford Focus va fi construit la fabrica din Saarlouis (Germania) si va fi lansat in anul 2010.