© 2024 Auto.ro
Vom trata una dintre cele mai tranzactionate compacte pe piata auto second hand autohtona, Ford Focus. Care sunt atuurile acestui model comparativ cu rivalii sai, VW Golf si Opel Astra? Cum au evoluat preturile in cazul exemplarelor trecute de prima tinerete si cum putem face cea mai buna alegere dintre atatea oferte Ford Focus la mana a doua? Iata cateva din aspectele pe care le vom trata cu ajutorul informatiilor si statisticilor Auto Index, singurul instrument de masurare a pietei auto second hand.
Inainte de a trece la cifre, este important de mentionat ca Ford Focus este cel mai fiabil model din intreaga gama europeana a constructorului auto, dupa cum reiese din istoricul de service. Dupa cum anuntam mai sus, fata de concurentii traditionali (VW Golf si Opel Astra), Focus se impune prin tinuta de drum si raportul manevrabilitate-confort.
Desi a fost produsa in trei variante de caroserie (hatchback, sedan si break), cele mai multe exemplare Focus tranzactionate la varsta a doua sunt disponibile in versiunea de caroserie cu 5 usi.
Din punct de vedere al sigurantei, prima generatie Focus a obtinut in anul 1999 un calificativ de 4 stele la testele EuroNCAP, in timp ce a doua generatie analizata in anul 2004 a obtinut calificativul maxim de 5 stele. In anii 2001 si 2008 au fost operate facelifturi (restilizari minore ale caroseriei si suplimentari ale gamei de motorizari).
Traiectorie preturi:
In cazul particular al unui exemplar fabricat in anul 2001 si cu un rulaj estimat la 150.000 km (prima generatie), pretul mediu calculat de Auto Index a fost la inceputul acestui an situat la valoare de 4.232 EUR, in timp ce in luna octombrie 2010 a scazut pana la 3.699 EUR.
Tot pentru un exemplar din prima generatie, insa fabricat in anul 2003 si rulat circa 120.000 km, pretul mediu stabilit de Auto Index se situa la 6.057 EUR in luna ianuarie 2010 si la 4.938 EUR in octombrie.
Dupa cum era de asteptat, preturile medii pentru exemplarele din a doua generatie sunt sensibil mai mari. Astfel, pentru un autoturism fabricat in cursul anului 2006 si rulat aproximativ 75.000 km, pretul mediu calculat de Auto Index a scazut pe parcursul acestui an de la valoarea de 6.854 EUR (ianuarie 2010) la 6.658 EUR (octombrie 2010).
Mai scumpe sunt exemplarele fabricate dupa ultimul facelift: un exemplar din anul 2008 si cu 45.000 km parcursi era estimat in luna ianuarie 2010 la un pret mediu de 9.303 EUR, valoare care, pana la finele lunii octombrie, a scazut la 8.930 EUR.
Sfaturi utile:
Dupa cum reiese din cazurile particulare analizate, cea mai buna perioada de achizitie a unui exemplar Focus este a doua parte a anului. Recomandam evitarea pe cat posibil a exemplarele cu rulaje peste medie sau fabricate inainte de anul 2001 (primul facelift).
Luati in calcul faptul ca exemplarele fabricate in ultimii doi ani sunt relativ mai scumpe comparativ cu media segmentului, iar ponderea lor pe piata auto second hand este destul de redusa.
Din punct de vedere al rentabilitatii la varsta a doua, sunt de preferat exemplarele in versiunea de caroserie hatchback fabricate intre anii 2004-2007 dotate cu motoarele 1.6i 115 CP (benzina) ori 1.6 TDCi 110 CP (turbodiesel).
An fabricatie |
Pret ianuarie 2010 | Pret octombrie 2010 |
Anul 2001 (150.000 km) |
4.232 EUR | 3.699 EUR |
Anul 2003 (120.000 km) |
6.057 EUR | 4.938 EUR |
Anul 2006 (75.000 km) | 6.854 EUR | 6.658 EUR |
Anul 2007 (60.000 km) | 7.523 EUR | 6.984 EUR |
Anul 2008 (45.000 km) | 9.303 EUR | 8.930 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.