© 2024 Auto.ro
Chiar daca se afla la prima incercare de acest gen, se pare ca Ford Europa n-a dat gres cu crossover-ul Kuga, caci se vinde bine, in ciuda recesiunii. Pe acest succes vor americanii sa cladeasca mai departe si sa profite si de snobismul celor carora le place BMW X6, dar n-au bani de el. Astfel, desi utilitatea unui Kuga coupe este discutabila, el este luat in considerare in mod serios de conducerea din Koln.
Daca proiectul primeste unda verde, doar partea frontala va fi pastrata de pe versiunea cu 5 usi, in rest toata silueta va fi amplu modificata, iar usile din spate vor disparea. Surse din interiorul companiei sustin ca trebuie sa ne asteptam la ceva asemanator cu studiul Iosis-X, ce-i drept fara jantele imense.
Conform planurilor, coupe-ul de buget va avea doar doua roti motrice, pentru ca, oricum, statisticile arata ca nimeni nu se duce in off-road cu aceste crossovere. In consecinta, consumul mediu poate fi pastrat la cele mai mici cote, mai ales ca vor fi folosite noile motoare EcoBoost (programul de downsizing al celor de la Ford).
Cel de baza va avea o cilindree de 1,6 litri si, gratie turbinei, doua trepte de putere: 148, respectiv 178 CP. Evident, nu vor lipsi nici versiunile diesel, fiind vorba in acest caz de agregatul de 1.600 cmc cu 128 de cai, dar si de cel de 2 litri, tot in doua versiuni (168 sau 197 CP). Toate propulsoarele vor putea fi cuplate la transmisia dublu-ambreiaj dezvoltata impreuna cu Volvo, denumita PowerShift.
Daca toate merg bine, versiunea de serie va fi prezentata cel mai devreme in 2011, iar productia va demara un an mai tarziu.