© 2024 Auto.ro
Update-ul tehnico-stilistic suferit recent de Mustang au facut din pony-car-ul Ford o masina mult mai competitiva decat cea din anii trecuti, insa nici macar eforturile sustinute ale inginerilor nu au reusit sa rezolve ceea ce a devenit un adevarat calcai al lui Ahile: puntea spate rigida.
Aceasta solutie tehnica, total nepotrivita caracterului unei sportive din secolul XXI – fie ea si din Lumea Noua –, va fi eliminata de-abia in 2014, cand noua generatie Mustang isi va face debutul.
Viitorul coupe este cu atat mai important pentru Ford cu cat el este cel care va marca 50 de ani de la aparitia numelui Mustang in peisajul industriei auto din Statele Unite. Ovalul Albastru este decis ca, la jumatate de secol de la inceputul legendei, sa ofere o masina complet noua atat din punct de vedere al arhitecturii, cat si cel al conceptiei generale.
Primii pasi au fost deja facuti odata cu implementarea noilor motoare V6 si V8, la fel de moderne ca oricare altele omonime fabricate de europeni sau niponi; acum, Ford isi indreapta atentia catre o platforma tehnica cu tractiune spate si punte posterioara independenta, ce va fi, destul de probabil, unica pentru Mustang.
In acest fel, masina va avea toate armele necesare castigarii unui razboi cu Chevrolet Camaro si Dodge Challenger, pe care, azi, le domina mai mult in ceea ce priveste vanzarile.
Dar poate cea mai buna veste pentru noi, europenii, este faptul ca urmatorul Mustang va deveni, ca si Focus ori Fiesta, un produs global, Ford fiind nevoit sa externalizeze comertul celebrului pony-car pentru a amortiza investiile facute intr-o platforma tehnica unicat.
Asteptati-va, deci, la o serie de versiuni dotate cu motoare V6 supraalimentate, dar si la top-modele animate de agregate V8; in contrapartida, fiti pregatiti sa spuneti adio designului retro...