© 2024 Auto.ro
Ford a produs la Craiova in primele 9 luni ale acestui an 6.300 de unitati Transit Connect, numai in luna septembrie iesind de pe linia de productie circa 1500 de unitati.
Productia Ford la uzina din Craiova a crescut de la 200 de masini pe luna la inceputul anului pana la 1.651 de unitati in luna iunie.
Ford ar fi trebuit sa inceapa in aceasta vara la Craiova productia viitorului model de clasa mica, insa acest lucru nu s-a mai intamplat, din cauza pantei descendente pe care a mers piata auto europeana, a vanzarilor in continua scadere si a incheierii programelor de tip “Rabla”. Drept urmare, Ford a decalat inceperea productiei acestui model pentru 2011, potrivit declaratiei lui John Fleming, presedintele Ford Europa.
De asemenea, din 2012 va incepe productia unui alt model nou, urmas al actualului Transit Connect. In acelasi an, tot in Oltenia, va incepe si productia de motoare, mai exact a unui propulsor nou din familia ecoBoost, cu 3 cilindri, capabil sa ofere un consum de combustibil mai mic cu 20%. Noul model, care va fi construit pe platforma tehnica a lui Ford Fiesta se zvoneste ca se va numi B-Max, va fi produs in maximum 150.000 de exemplare pe an.
Ford ar vrea sa produca la Craiova 1000 de masini pe zi, insa problemele la infrastructura ar impiedica livrarea acestora. "Am ajutat la deschiderea uzinei Ford de la Craiova. Stiti care este planul? Constructia a 1.000 de masini pe zi. Imaginati-va cate locuri de munca se vor crea, ce va insemna pentru exporturile Romaniei si pentru balanta comerciala. Dar stiti ce? Daca nu construiti o noua autostrada acolo, daca nu imbunatatiti sistemul feroviar de acolo, acele masini vor sta in parcare. De fapt, Ford nu va construi masinile sa stea in parcarea uzinei. Ei vor sa le vanda. Nu poti muta 1.000 de masini pe zi din Craiova cu infrastructura existenta", a explicat intr-o emisiunea televizata Mark Gitenstein, ambasadorul SUA.