© 2024 Auto.ro
Ford a dezvaluit cel mai nou produs al sau in materie de tehnologie diesel. Este vorba despre noul propulsor turbo Power Stroke V8 de 6,7 litri, care isi va face debutul pe viitoarea generatie a gamei F-Series Super Duty ce cuprinde cele mai de succes pick-up-uri americane.
Desi compania din Dearborn nu a publicat nici un detaliu de ordin tehnic, este de asteptat ca noul turbodiesel sa beneficieze de un bagaj de putere si de cuplu impresionant. De asemenea, cifrele legate de consum si de emisiile de CO2 vor fi si acestea de invidiat.
Ceea ce se stie despre noul Power Stroke V8 6.7 este ca este mai performant si mai eficient decat motorul pe care il inlocuieste si ca include tehnologii care reprezinta premiere absolute pentru un motor de serie. Practic, americanii au urmarit sa elimine anumite dezavantaje ale supraalimentarii prin turbocompresor prin scurtarea traseului gazelor care antreneaza turbinele. Cum au reusit asta? Au plasat galeria de evacuare in interiorul "V"-ului cilindrilor si au pus admisia in afara lor. Adica invers...
Motorul are o noua arhitectura care permite un acces mai usor la mai toate componentele si, implicit, reduce si timpul de reparatie. Totodata, a fost redus si nivelul de zgomot si de vibratie gratie unui nou sistem de admisie-evacuare, in timp ce prin folosirea aluminiului la capetele de cilindru a fost diminuata masa totala a masinii cu 72 kg.