© 2024 Auto.ro
Cu prilejul unei conferinte de presa care a avut loc la sediul companiei din Dearborn, oficialii Ford au confirmat faptul ca tehnologia Ecoboost va fi implementata in curand si pe motoarele mai mici in 4 cilindri.
Producatorul american sustine ca in noua configuratie Ecoboost, aceste propulsoare vor fi capabile sa produca o putere maxima similara cu cea a unui motor V6, insa la un consum de carburant simtitor mai mic, gratie combinarii a unei turbine cu injectia directa.
Noua reteta Ecoboost va fi aplicata motorului de 2,0 litri, care va putea dezvolta 230 CP si 325 Nm de cuplu. Acesta ar putea fi montat pe noul sedan Ford Fusion. Este aceeasi formula aplicata motorului V6 de 3,5 litri si 340 CP, care se gaseste pe modelele Lincoln MKS si Ford Taurus SHO.
Asemenea fratelui mai mare, noul 2.0L cu 4 cilindri ar putea sa se regaseasca si pe un crossover sau SUV, cum ar fi noua generatie Ford Escape.
Deocamdata, oficialii Ford nu au dezvaluit datele si specificatiile tehnice ale noului motor, insa este de asteptat ca pe unele modele acesta sa consume in medie in jur de 7,8 l/100 km.
Performantele vor fi imbunatatite cu 7-9% in conditiile in care modelul respectiv va fi dotat cu transmisie Powershift cu dublu ambreiaj. Aceasta va debuta impreuna cu noul motor bi-turbo cilindri.
Nu este prima data cand Ford implementeaza tehnologia Ecoboost pe un motor cu 4 cilindri. In luna ianuarie, la Detroit, americanii cu prezentat conceptul Lincoln Concept C care era echipat cu un propulsor 1.6 Ecoboost care dezvolta 180 CP. Acelasi motor a fost montat sub capota prototipului Ford Iosis Max care a fost dezvaluit la Geneva.