© 2024 Auto.ro
Ford este singurul constructor de automobile care foloseste un robot pentru a testa senzatia in momentul schimbarii treptelor de viteza si aspectul suprafetelor de pe vehiculele sale.
Robotul utilizat de Ford, cunoscut sub numele de RUTH - prescurtarea de la “Robotized Unit for Tactility and Haptics”- permite inginerilor sa perfectioneze punctele de contact ale vehiculului, in conformitate cu perceptia materialelor de inalta calitate, cu scopul de a satisface cat mai multe dintre preferintele clientilor.
Atingerea umana este atat subiectiva, cat si complexa, ceea ce face ca aceste aspecte sa fie greu de masurat. Designerii de interior s-au bazat aproape dintotdeauna pe feedback-ul direct de la clienti pentru a determina care sunt materialele si setarile preferate de cei mai multi dintre acestia.
Tocmai de aceea inginerii de la Centrul European de cercetare avansata Ford din Aachen, Germania, au folosit robotul in procesul de dezvoltare al interioarelor pentru aproape toate modelele Ford actuale si viitoare.
RUTH aduce o abordare stiintifica pentru atingere. Frecarea, rigiditatea, finetea si temperatura sunt printre parametrii masurati de acesta peste tot in interiorul vehiculului. Masuratorile robotului sunt comparate apoi cu feedback-ul de la consumatori, cu privire la ceea ce ei percep ca fiind simtul inaltei calitati.
RUTH isi asuma rolul de conducator auto si "simte" componentele din interiorul unui prototip, imitand comportamentul obisnuit din spatele volanului, de la folosirea manerelor pana la ajustarea orificiilor de ventilare.
"Toate aceste masuratori se aduna pentru a ajunge la un simt al calitatii cat mai apropiat de perfectiune, receptat inca din momentul in care te asezi într-un Ford”, a declarat Mark Spingler, inginer al tehnologiilor de interior Ford.