© 2024 Auto.ro
Dupa un prim trimestru pe 2009 dezastruos, in care vanzarile lui GM si ale lui Ford s-au situat cu mult sub capacitatea lor de productie, iata ca ambii constructori se pregatesc sa ridice stacheta in primul interval din 2010.
Daca Ovalul Albastru a fabricat in primul sfert din 2009 349.000 de masini, iar rivalul sau – 371.000, in perioada similara din 2010, Ford planuieste sa asambleze 550.000 de autovehicule, in timp ce GM se gandeste la o cifra cu 100.000 de unitati mai mare.
Avem de-a face, asadar, cu o crestere de 58%, respectiv 75% a productiei celor doua mari concerne din Detroit, semn destul de evident ca piata auto din SUA da semne de revenire.
Din pacate, nu acelasi lucru se poate spune si despre Chrysler, care initial, anuntase la randu-i o marire a productiei cu 56%, iar acum spune ca intentioneaza sa prelungeasca perioada de inchidere a fabricilor si pe perioada sarbatorilor.
Astfel, in loc de 376.000 de unitati planificate pentru trimestrul intai din 2010, numarul trei american ar putea inregistra o scadere a numarului de modele asamblate cu 30.000 de unitati.