© 2024 Auto.ro
Inginerii lui Ford lucreaza impreuna cu un grup de studenti ai Universitatii din Liverpool la o tehnologie ce ar putea face istorie din traditionalele bujii.
Daca toate vor decurge conform planului, masinile de top ale constructorului american ar putea avea un sistem de aprindere cu... fascicule laser in doar cativa ani.
Considerata mai eficienta si mai fiabila decat cea din zilele noastre, revolutionara tehnologie va ajuta masinile sa porneasca mai rapid in conditii de climat extrem. Conform teoriei, lumina laser poate fi impartita in mai multe raze, distribuind punctele de aprindere in interiorul cilindrilor; prin comparatie, sistemul clasic efectueaza aprinderea doar la capatul bujiei. Acest lucru nu numai ca va ajuta procesul de combustie, ci va permite diminuarea emisiilor poluante in timpul pornirilor la rece.
Lista cu avantaje nu se opreste, insa, aici: laserele folosesc mai putina energie decat bujiile, noul sistem nu intrebuinteaza componente usor uzabile si fire (fasciculul laser va fi “transportat” in cilindrii cu ajutorul fibrelor optice), iar procesul de aprindere va fi monitorizat de catre sistemul de management astfel incat, prin intermediul ajustarilor efectuate la nivelul compozitiei combustibilului, timpilor de admisie si aprinderii in sine, sa eficientizeze la maximum consmul de combustibil.
Intr-o prima faza, Ford va introduce tehnologia pe cele mai scumpe modele ale sale, urmand ca, in viitorul apropiat, sa o faca disponibila la scara larga.