© 2024 Auto.ro
Desi parea determinat sa-si concentreze eforturile pe dezvoltarea unor motoare V6 mai moderne, mai eficiente, dar la fel de puternice ca vechile agregate V8, Ford nu a renuntat inca la configuratia care a facut celebra industria auto din SUA.
Recent, cei de la pickuptrucks.com au reusit sa culeaga o serie de informatii noi despre asa numitul V8 Bobcat, pe care Ford doreste sa-l implementeze pe mai multe modele din gama nord-americana.
Cel mai important lucru care se poate spune despre acest motor de cinci litri cilindree este faptul ca dispune de o alimentare duala, sistemul conventional de injectare a benzinei fiind dublat de unul pe baza de etanol (ce pulverizeaza lichidul direct in camera de ardere).
Rolul principal al etanolului este acela de racire a incarcaturii, permitand motorului sa functioneze la presiuni mai inalte; in plus, el ajuta la reducerea nivelului de noxe, gratie combustiilor la temperaturi scazute.
Estimativ, noul propulsor este capabil sa produca in jur de 500 CP si, atentie, 1.017 Nm, ultima cifra umilind chiar si performanta marelui diesel de 6,4 litri intrat in echiparea camionetelor heavy-duty (masini care ar putea beneficia in viitor de serviciile lui “Bobcat”).
Toate acestea in conditiile in care propulsorul-minune ar fi cam la fel de eficient, iar costul de productie ar fi sensibil mai mic (pentru a respecta normele de poluare din SUA, motoarele diesel au nevoie de componente scumpe precum filtre de particule si sisteme de injectie pe baza de uree). Si-asa nu prea aveau la inima propulsoarele cu aprindere prin compresie...