© 2024 Auto.ro
Celebra urcare s-a incheiat inca o data cu victoria japonezilor, dar recordul obtinut acum doi ani n-a fost amenintat.
Anul acesta bolidul Suzuki a fost imbracat intr-o caroserie ce (vag) amintea de un SX4 de serie, dar sub ea se gasea aceeasi masina cu care Nobuhito “Monster” Tajima a obtinut in 2007 timpul record de 10 minute si o secunda.
Din pacate pentru niponi, straiele de SX4 nu le-au adus noroc, monstrul de 884 CP (obtinuti dintr-un V6 de 2,7 litri) fiind cu 14 secunde mai lent pe traseul de 20 de kilometri fata de record, dar tot a fost de ajuns ca sa ocupe primul loc.
Chiar daca n-a fost o zi de Guinnes, animatie a fost destula, caci la primul loc mai aspirau si cele doua Ford-uri Fiesta de fabrica (11’28”), capabile tot de vreo 800 CP, un Ford RS200 (11’56’’) de 1.150 de cai (!), dar si un Hyundai Genesis Coupe (12’09”), inscris de constructorul coreean.
La asa o parada a cailor-putere te-ai astepta la rezultate mai stranse, dar, potrivit lui Marcus Gronholm (unul dintre pilotii Ford), mai mult conteaza experienta pe acest traseu, decat cabalinele de sub capota. Ex-campionul mondial din WRC a mai declarat ca, pentru a putea dobori recordul, echipa Ford trebuie sa se pregateasca mult mai intens anul viitor.