© 2024 Auto.ro
Producatorii americani nu se simt bine pe propriul teren, insa pe piata din China o tin din record in record: dupa ce General Motors a anuntat luni ca si-a suplimentat volumul comercial din Tara Marelui Zid cu 67%, iata ca Ford se grabeste sa mentioneze la randu-i o imbunatatire substantiala a rezultatului din 2008.
Asadar, Ovalul Albastru a vandut cu 44% mai multe masini in China decat a facut-o in urma cu doi ani, instrainand un numar de 440.619 de vehicule.
La fel ca toti ceilalti fabricanti care au avut un an de vis pe cea mai mare piata asiatica (printre ei, Volkswagen si Toyota), Ford a beneficiat din plin de masurile luate de guvern in vederea revitalizarii consumului (scaderi ale taxelor in cazul masinilor de talie mica si acordarea de subventii locuitorilor din zona rurala).
Dintre toate modelele comercializate in China, Focus Sedan a fost cel mai de succes, modelul compact acaparand aproximativ o treime din vanzari (134.336 de unitati). Nici Fiesta nu s-a lasat mai prejos: desi nu a reusit sa prinda un an intreg (masina s-a putut achizitiona incepand cu luna martie), micul hatch a intrat in clasamentul vanzarilor pe modele cu un total de 47.358 de unitati.
Numarul doi din Detroit spera acum sa-si imbunatateasca cota de piata pe un teritoriu unde si-a facut simtita prezenta relativ tarziu, punandu-si mari sperante in noua uzina de la Chongqing, care, din 2012, va produce in jur de 150.000 de masini anual.
In plus, de la 1 ianuarie, americanii au marit perioada de garantie acordata masinilor comercializate in China de la doi ani/40.000 km la trei ani/100.000 km.