© 2024 Auto.ro
Motivul pentru care se aplica o majorare taxei auto este, potrivit ministrului Mediului-Laszlo Borbely, acela ca trebuie evitat importul de masini vechi, din moment ce se vrea schimbarea parcului auto national cu masini noi.
"Vom mari taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini second hand", a declarat Borbely intr-o conferinta de presa. Acesta a argumentat facand apel la numarul de masini second-hand care au intrat anul acesta in tara si din care 50% sunt mai vechi de zece ani.
Ca alternativa de masini noi accesibile pentru romani, Borbely a oferit drept exemplu Dacia si Ford. "Sprijinim cumpararea de masini noi. De la 1 ianuarie toate masinile vor fi fabricate Euro 5", a spus acesta.
Taxa auto, dupa cum bine am aflat cu totii, va suferi modificari importante din 2011. Astfel, cea mai mica taxa ar putea fi in valoare de 91 de euro, platiti de proprietarii de masini Euro 5, cu motor de 1,1 litri, iar cea mai mare valoare a acesteia va fi de 32.000 de euro, pentru o masina non-Euro cu motor de 3,2 litri si o vechime de 20 de ani, dupa cum informeaza mediafax.
Pentru masinile Euro 1, de 3,2 litri, cu o vechime de 18 ani, de exemplu, taxa va creste de la 10.240 euro la 13.120 euro. In cazul masinilor Euro 2, tot motor de 3,2 litri, vechi de 10 ani, taxa auto ar putea creste de la 17.408 euro la 21.770 euro.
Pentru un Euro 3, cu motor de 1,4 litri si vechime 7 ani, proprietarul va trebui sa plateasca 998 euro, fata de 673 euro cat ar plati in prezent. Iar pentru o masina Euro 4, cu motor 1.4 si veche de numai 1 an, taxa auto creste de la 380 euro la 483 euro.
Vor fi scutite de taxa de inmatriculare numai masinile electrice si hibrid.