© 2024 Auto.ro
Dupa 18 luni in care s-a chinuit sa vanda marca suedeza, Ford pare sa fi gasit in sfarsit un cumparator: producatorul chinez Geely.
Sigur, deocamdata nu este nimic oficial si americanii inca trebuie sa confirme alegerea facuta, insa asta nu i-a impiedicat pe asiatici sa se gandeasca deja la o strategie pentru constructorul nordic.
In momentul de fata, relativ recent lansatul XC60 si viitorul sedan S60 ar putea tine vie activitatea lui Volvo pana cand noul proprietar isi intra complet in drepturi, dar dupa aceea europenii au nevoie rapid de modele competitive.
Din fericire, se pare ca Geely nu umbla cu jumatati de masura: potrivit celor de la Wall Street Journal, chinezii planuiesc lansarea a doua sau chiar trei modele noi, ce vor ajuta firma sa comercializeze 1 milion de masini anual in maximum cinci ani (la ora actuala, Volvo vinde in jur de 400.000 de masini pe an).
Tara Marelui Zid va juca un rol foarte important in atingerea acestui deziderat, viitori “patroni” ai lui Volvo putand construi si vinde pe aceasta piata pana la 200.000 de vehicule.
Geely planuieste sa inceapa productia masinilor Volvo la o noua uzina din provincia Guangdong si sa investeasca pana la 10 miliarde (!) de $ in redresarea imaginii marcii, primul model lansat sub noul regim urmand a fi a doua generatie a SUV-ului XC90 (programat pentru 2011).