© 2024 Auto.ro
Vreme de trei decenii, Lada a fost regina pietei auto din Cuba, consumatorii din tara lui Castro fiind recunoscuti ca adevarati “devoratori” de automobile clasice de o calitate indoielnica.
Situatia s-ar putea schimba totusi in viitor, pe masura ce institutiile statului – ministerele, inaltii demnitari din Partidul Comunist si Politia – incep sa schimbe vechile modele rusesti cu mai modernele masini Geely, simboluri ale noii aliante dintre Cuba si guvernul de la Beijing.
Cuba reprezinta pentru Tara Marelui Zid cel de-al doilea partener comercial ca valoare (dupa Venezuela), iar chinezii au demonstrat de nenumarate ori ablitatea de a penetra si domina pietele din intreaga lume cu varietatea produselor lor; cu toate acestea, lui Geely nu-i va fi usor sa detroneze Lada din topul preferintelor cubanezilor.
“Anticul” sedan rusesc reprezinta cea mai vizibila mostenire a aliantei dintre Cuba si Uniunea Sovietica si este practic intalnit la orice colt de strada, fiind privit de foarte multi posesori drept un membru al familiei. In aceste momente, exista circa 100.000 de modele Lada pe strazile din Cuba, cu aproximativ 40.000 mai multe decat urmatoarele in top – masinile americane vechi.
De partea cealalta, Geely si al sau CK castiga treptat teren gratie tehnicii moderne – masina are sub capota un motor Toyota de 1,5 litri –, designului contemporan si listei cu dotari mult mai apropiate zorilor secolului XXI (servodirectie, aer conditionat, geamuri electrice si sistem audio cu radio-CD).
Numai in luna iunie, Geely a exportat in Cuba in jur de 1.500 de vehicule, majoritatea dintre ele ajungand pe mainile autoritatilor si detinatorilor parcurilor de inchirat masini.