© 2024 Auto.ro
Daca privesti un model Honda Civic, indiferent de caroserie, vezi o forma fluida in miscare. Honda Civic este un automobil cu ADN sportiv, o compacta cu un raport calitate pret foarte bun. Noi am testat un automobil Honda Civic Sedan 1.8 ES cu transmisie manuala.
Foto: Sorin Miclau
Inca de la lansarea produsa in 1973, Honda Civic a fost unul dintre cele mai populare automobile compacte, mai ales in SUA. Succesul sau este atribuit gradului inalt de calitate si finisare, dar mai ales impresionantei reputatii referitoare la fiabilitate si costurilor reduse la exploatare. Economia de combustibil, grija fata de mediu, performantele dinamice, toate joaca un rol important in alegerea unui model Honda Civic. Pe langa hatchback-ul cu un design radical, si pe langa Honda Civic hybrid, model facand deja parte din cotidian, modelul in 4 usi completeaza o oferta demna de luat in seama la compacte.
Designul lui Honda Civic Sedan are la baza conceptul unic one motion flowing form, adica forma fluida dintr-o miscare. Fiecare linie si curba a caroseriei automobilului se imbina intr-o forma unica fina, care nu confera numai un aspect clasic modern, ci imbunatateste aerodinamica si reduce rezistenta generata de caroserie.
Blocurile de iluminat sunt modificate de asemenea pentru a se incadra perfect in liniile fluide ale masinii. Au acum un sistem avansat cu patru stopuri spate, rotunjite, ce produc o raza directionala precisa pentru o vizibilitate si siguranta marita.
Honda Civic Sedan are o lungime totala de 4545 mm, o latime de 1750 mm si o inaltime de 1435 mm. Ampatamentul impresionant de 2700 mm permite o organizare isteata a spatiului habitaclului. Honda Civic sedan ofera un protbagaj cu capacitate de 389 de litri, ceva mai mic decat cei 415 litri ai hatchback-ului.
Honda Civic Sedan este gandita sa-si perpetueze calitatea si functionalitatea exteriorului si la interior. Bordul nu arata chiar SF cum este la hatchback insa prezerva acelasi caracter hi-tech. Turometrul gigant este dispus central, ca la automobilele sport, insa vitezometrul este aruncat un pic cam ciudat deasupra zonei clasice a ceasurilor. In rest e un bord normal, fara influente aglomerante tip Nintendo.
Volanul acoperit cu piele este reglabil pe inaltime si in profunzime si impreuna cu scaunul soferului reglabil pe inaltime, concura la obtinerea unui confort sporit al postului de conducere. Spatiul pentru cap este suficient atat in fata cat si pe bancheta. Materialele folosite sunt placute la atingere, inginerii Honda creand un nou material textil si tapiterie care sa se potriveasca cu gama de culoare a bordului si sa confere intregului habitaclu un aspect rafinat, consistent. Honda ofera un confort sporit, dar nu in detrimentul spatiului practic. De aceea scaunele din spate se pot rabata complet. Acest lucru permite ca obiecte mari si incomode precum crose de golf sau biciclete sa incapa usor si rapid.
Modelul Honda Civic 4 usi testat de noi este propulsat de un motor pe benzina de 1.8 litri. Propulsorul dezvolta 140 CP/6300 rpm si un cuplu maxim de 174/4300 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte, destul de lunga, dar confortabila. Acceleratia 0-100 km/h, comunicata este de 9.2 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h suficienta pentru o berlina compacta. Consumul mediu obtinut in timpul testului este in jur de 7 l/100 km.
In mers am descoperit o directie asistata electric in functie de regimul de mers, sigura si precisa. Sistemul de suspensii genera un comportament neutru in viraje, confortabil, in ciuda unei setari cvasisportive.
Ca sa simti o Honda, trebuie sa mergi intr-un regim de turatie mai ridicat. Atunci ai de-a face cu ADN-ul sportiv al modelului. In habitaclu nivelul sonor este la cote joase, doar zgomotul motorului se face auzit pregnant in cazul regimurilor inalte de turatie. Dar sa nu uitam ca o Honda suna ca o Honda si aici poti lua o decizie de genul place /nu place.
La capitolul siguranta, Honda este un automobil complet si complex. Modelul Honda Civic sedan, modelul testat de noi, va ofera: airbag frontal sofer/pasager, airbag lateral sofer/pasager, 5 centuri de siguranta pretensionate cu prindere in 3 puncte, airbag tip cortina, VSA (controlul tractiunii si stabilitatii), ABS + EBD (distributia fortei de franare), tetiere fata active /3 x tetiere spate, EBA ( asistare la franarea de urgenta), EPS (directie servoasistata electric), sistem ISOFIX pentru fixare scaun copil.
Honda Civic 4D 1.8 ES, modelul testat de noi costa 16.980 euro fara TVA sau 20.206 euro cu TVA inclus. Mai multe detalii gasiti aici.