© 2024 Auto.ro
Noua Honda Jazz ne intampina cu un design curat, mai degraba conservator decat radical cum este cel de la Civic. Dar este normal pentru un automobil care exceleaza in spatiu interior si versatilitate. Mai degraba o evolutie decat o schimbare dramatica fata de vechiul model, noua Honda Jazz este imbunatatita in toate domeniile oferind un model de spatiu si practicalitate.
Sosirea noii Honda Jazz intr-un segment supermini cam gol in noutati, in acest moment, in Romania, poate insemna, premisele unei bune receptii din partea celor interesati de un automobil, in primul rand fiabil, spatios si versatil. Gratie conceptului “cab forward” si sistemului de pliere al scaunelor numit de Honda, Magic Seats, noua Jazz poate rezista unui atac din partea unui Opel Meriva sau Toyota Yaris. Am spus fiabilitate, care pare ca nu se potriveste unui model netestat timp indelungat? Sa nu uitam ca potrivit studiului JD Power, referitor la gradul de satisfactie al clientilor, efectuat in Marea Britanie, modelul anterior Honda Jazz a obtinut primul loc la clasa supermini, al cincilea an consecutiv. Un record de fiabiliate, care inseamna un atu si pentru noul model.
Noua Honda Jazz a crescut cu 55 mm in lungime, cu 20 mm in latime, dar si-a pastrat aceeasi inaltime - 1525 mm.
Auto.Ro a condus un model Honda Jazz 1.4 i-SHIFT, in echiparea LS. Motorul de 1.4 litri cilindree cu i-VTEC (distributie variabila), dezvolta o putere maxima de 100 CP/6000 rpm si un cuplu maxim de 127 Nm/4800 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie i-SHIFT, o transmisie manuala cu comanda automata, cu sase trepte, prezentata in premiera pe gama Civic. Exista in plus posibilitatea schimbarii treptelor si prin intermediul padelelor de sub coroana volanului. Cu acesta cutie noua Honda Jazz, accelereaza 0-100 km/h in 13.6 secunde, iar viteza maxima anuntata de constructor este de 180 km/h. In timpul testului nostru Honda Jazz a consumat in medie cam 9 l/100 km, intr-un parcurs preponderant urban.
Din punct de vedere dinamic noua Honda Jazz nu impresioneaza prin nimic, insa merita amintit demarajul lin, generator de confort. Nu ne-a placut deloc miscarea de du-te vino a capetelor noastre la schimbarea treptelor, insa ne-a placut directia asistata electric, facila si precisa pentru uzul citadin. Nu ne-a placut ruliul pronuntat in viraje, insa am remarcat sistemul de franare ferm.
Noi inca nu am inteles rolul padelelor de sub volan la un motor cu un cuplu relativ mic 127 Nm.
La interior platicele sunt de buna calitate, iar plansa de bord si consola centrala sunt mult mai aerisite decat la alte modele Honda cu insusiri de Nintendo. Dincolo de aspectul estetic, primeaza ergonomia si utilitatea avute in vedere la desenul bordului. Scaunul soferului se regleaza manual pe inaltime, iar volanul se ajusteaza pe inaltime si adancime, contribuind astfel la un confort sporit pentru sofer.
Dar adevarata natura a noului supermini este sistemul “Magic Seats”, care rabate scaunele intocmai cu cele de la cinema, generand un spatiu nebanuit in spatele scaunelor fata. In acest loc puteti include o bicicleta si va ramane spatiu si pentru unele genti sau alte bagaje. La acest spatiu configurabil doar prin ridicarea sezutului banchetei, se adauga si portbagajul care pleaca de la un volum de incarcare de 335 litri si ajunge la 883 litri cu spatarul banchetei rabatat.
Din punct de vedere al sigurantei noua Honda Jazz dispune de: airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag-uri laterale, airbag tip cortina, ABS, EBD, EBA (asistarea la franarea de urgenta), centuri de siguranta cu pretensionare, cu trei puncte de prindere, sistem ISOFIX pentru scaun copil stanga/dreapta, tetiere active fata, controlul stabilitatii si tractiunii (VSA).
Modelul, testat de noi, costa 14.680 euro fara TVA sau 17.469 euro cu TVA. Honda considera ca noul model se adreseaza familiilor mature, reprezentate de parinti in varsta de 40-50 de ani, cu doua surse de venit, avand adesea doua masini, si care sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru dotari premium si de personalizare. Familiile mai tinere, navetisti, precum si soferii masinilor de serviciu cu influenta in alegerea masinii sunt considerate segmente secundare ale pietei tinta. In virtutea acestei filozofii de marketing, pretul destul de mare al noii Honda Jazz nu este neobisnuit.
Pentru cei ce se inscriu in cele spuse mai sus si care au nevoie de spatiu mai mare decat cel oferit de monovolumele din clasa supermini, Honda Jazz este o optiune perfecta. Alaturi de fiabilitatea legendara a marcii Honda, noua Jazz poate placea cu adevarat.
Foto: Sorin Miclau