© 2024 Auto.ro
Noua Honda CR-Z va fi dezvaluit in premiera mondiala la Salonul International Auto din Detroit, in America de Nord. Este o masina unica, ce mixeaza avantajele unui propulsor hibrid eco benzina+electric, cu transmisie manuala cu 6 trepte si o caroserie eleganta 2+2. Acest nou coupe isi propune sa modifice perceptia curenta in ceea ce priveste masinile hibrid, fiind echipata cu un sasiu special conceput pentru placerea de a conduce si un motor ce raspunde foarte rapid la comenzile soferului, asistat de un sistem paralel hibrid IMA. Versiunea europeana a CR-Z va debuta la cea de-a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva, in martie 2010.
Designul exterior al CR-Z se bazeaza pe un concept prismatic continuu, cu o linie joasa a capotei si un interior incapator, conferind vehiculului o imagine atletica, indrazneata. Trasaturile specifice Honda, cum ar fi luneta si eleronul, precum si linia putin inclinata a capotei sunt prezente in design-ul coupe-ului aerodinamic, alaturi de o forma exterioara curbata si sculptata in adancime.
Pentru prima data un sistem paralel hibrid cu emisii scazute de noxe si cu economie de combustibil este combinat cu o cutie manuala de viteze cu 6 trepte, perfect gandita pentru a raspunde necesitatilor soferului. Pentru prima data de cand a fost lansat modelul Civic Hibrid cu 5 viteze in 2003, noul CR-Z combina o cutie manuala de viteze cu un motor hibrid, iar acest lucru este posibil numai datorita flexibilitatii sistemului paralel hibrid IMA dezvoltat de Honda.
Transmisia manuala lucreaza cu un motor in 4 cilindri de 1,5 litri, ceea ce reprezinta o noutate pe piata UE si un component de baza al caracterului unic al modelului CR-Z. Dorinta de turatie a motorului de capacitate medie este indeplinita de un cuplu de 78 Nm asigurat de motorul electric de 14 CP, care este amplasat intre motor si transmisie.
Motorul de 1,5 litri impreuna cu puterea si cuplul sistemului paralel hibrid IMA au ca rezultat o putere totala de 124 CP si un cuplu de 174 Nm. Cifrele de varf ale cuplului sunt identice cu cele ale motorului Civic de 1,8 litri, avand cu 35 g/km mai putine emisii de CO2, mai exact doar 117 g/km.
Motorul electric determina pentru CR-Z o curba aplatizata neobisnuita a cuplului, cu maximul la doar 1500 rpm, neobisnuit de jos pentru un motor cu aspiratie naturala. Impreuna cu transmisia manuala cu 6 trepte, motorul asistat IMA asigura o mare flexibilitate in treptele de viteza, un randament excelent al emisiilor de noxe si un sunet sportiv al evacuarii.
Pentru a maximiza optiunile soferului si pentru a intensifica placerea de a conduce masina in fiecare zi, CR-Z a fost echipata cu un Sistem de condus cu 3 moduri. Aceasta trasatura unica permite soferului sa aleaga din trei moduri de a conduce, ceea ce modifica raspunsurile acceleratiei, directiei, timpului de functionare a motorului in caz de oprire in trafic, ale controlului climei si ale nivelului de asistenta asigurata de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui sistem complex de condus cu 3 moduri, Honda permite soferilor sa sporeasca placerea de a conduce sau randamentul economic ori cate ceva din amandoua. Inginerii Honda au dorit sa ofere clientilor mai multe posibilitati in ceea ce priveste modalitatea de a conduce CR-Z, in functie de necesitatile si dorintele acestora din momentul respectiv.
Aspect unic, versiunea europeana a CR-Z este echipata cu faruri pentru zi cu opt leduri ce scot in evidenta linia joasa a farurilor principale. Este pentru prima data cand DTRL (Day Time Running Lights) au fost asamblate pe un produs Honda de serie, iar impreuna cu proiectoarele frontale europene pentru ceata, acestea confera o imagine indrazneata a modelului european CR-Z.
Linia inclinata a capotei si spatele retezat ale modelului CR-Z sunt trasaturi specifice ale multor autovehicule Honda din trecut si din prezent. Acest design permite vehiculului sa taie aerul cu perturbari minime, scazand consumul de carburant si emisiile de noxe. Modelul european CR-Z are o dispunere a locurilor in sistem 2+2, dand posibilitatea clientilor de a transporta adulti nu foarte inalti pe distante scurte sau copii in calatorii mai lungi. Scaunele din spate pot fi rabatate printr-o singura miscare, pentru a spori spatiul pentru bagaje.
Interiorul modelului de serie a fost dezvoltat avand la baza Conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokyo, ce dispune de ecrane 3D si o consola orientata catre nevoile soferului. Instrumentele de inalta tehnologie si comenzile uzuale sunt plasate in habitaclu la indemana soferului, permitandu-i acestuia sa isi pastreze permanent atentia la drum.
Bordul noului coupe are o constructie complexa pe doua niveluri, astfel ca portiunea de sus mai inchisa la culoare pare ca pluteste deasupra sectiunii gri deschis ce se continua pana in centrul panourilor interioare ale usilor.
Placerea de a conduce a reprezentat partea centrala a proiectului, iar sasiul lui CR-Z joaca un rol foarte important in determinarea caracterului acestei masini. Caroseria prezinta unele componente comune cu cele ale modelului Insight, dar sasiul, ecartamentul si structura sunt caracteristice noului hibrid. Pentru CR-Z s-au folosit lonjeroane MacPherson din aluminiu forjat pentru a reduce greutatea si pentru a creste rezistenta in comparatie cu elementele din otel presat utilizate la modelul Insight.
Per total, modelul CR-Z are un ampatament mai redus cu 115 mm si este cu 295 mm mai scurt (lungime totala) fata de Insight, conferind astfel agilitate sporita, reducand greutatea cu 44 kg in comparatie cu ruda sa hibrida, masina de familie cu 5 usi si cinci locuri. Suspensia CR-Z este caracterizata de arcuri si amortizoare noi, iar toleranta este specifica modelului coupe compact.