© 2024 Auto.ro
In ciuda pierderilor de 1,9 miliarde $ in primele trei luni ale anului 2009, Honda a terminat anul fiscal 2008-2009 pe profit, departandu-se de majoritatea constructorilor care au anuntat pierderi, informeaza New York Times.
Asemeni tuturor constructorilor, Honda a resimtit criza economica, prin scaderea vanzarilor si necesitatea de reducere a productiei. Insa portofoliul constructorului nipon include atat modele compacte si ieftine, spre care se orienteaza tendintele actuale, cat si cea mai mare divizie de motociclete. De la inceputul crizei, Honda a inchis fabrici, redus personalul si programul de munca si a vandut echipa de F1, pentru a se ajusta la cerintele pietei.
In perioada ianuarie-martie 2009, Honda a inregistrat pierderi de 1,9 miliarde $, fata de profitul de 263 milioane $ in perioada similara a anului trecut.
Pentru anul fiscal ce s-a terminat pe 31 martie, Honda a anuntat un profit de 1,4 miliarde $, in scadere cu 77 de procente fata de anul fiscal precedent, evitand primul an din istoria constructorului terminat in pierderi. Pentru anul fiscal curent, Honda spera sa aiba un rezultat pozitiv, desi profitul este asteptat la valoarea de doar 103 milioane $, datorita scaderii pietelor principale pe care activeaza constructorul, America si Japonia.
Honda si-a pus sperantele in noul hibrid low-cost Insight, introdus in martie, care ar putea deveni principalul model pe piata hibridelor, unde, in prezent, troneaza Toyota Prius.