© 2024 Auto.ro
Isuzu are o traditie greu de intrecut cand vine vorba de motoare diesel. Producatorul japonez se poate lauda cu o pozitie prolifica in randul constructorilor, reusind performanta de a dezvolta aproximativ 20 de milioane de astfel de motoare din anul 1936 si pana in prezent. Trecand insa la subiectul testului nostru, Isuzu D-MAX, este un pick-up produs de compania japoneza, proaspat adus pe piata romaneasca. Am testat noul Isuzu D-MAX, pentru a-i oferi posibilitatea de a-si demonstra capacitatile si abilitatile on si off road. si concluziile nu au intarziat sa apara.
Isuzu D-MAX a fost lansat cu incredere in Romania in trei versiuni de caroserie: cabina simpla, cabina dubla sau cabina extinsa. Propulsia este asigurata de unul dintre cele doua motoare turbo diesel ( dezvoltate de Isuzu), de 2.5 litri cu 136 CP sau de 3.0 litri cu 163 CP cu optiunea unei transmisii fie manuala cu cinci trepte, fie automata cu patru rapoarte, cea din urma fiind disponibila doar pentru versiunea de 3.0 litri. Producatorul a pus la dispozitia clientelei sale si doua niveluri de echipare, Base si Custom, care ii permit lui D-MAX sa se comporte ca un pick-up versatil, cu raspunsuri prompte la adresa necesitatilor soferului sau. in ceea ce priveste sistemul de tractiune, versiunea simpla de 2.5 litri beneficiaza atat de tractiune spate cat si de tractiune integrala in timp ce versiunea cabina dubla are inclus 4WD ca standard.
Constructorul a avut intentia de a oferi mai degraba un interior similar cu cel al unui sedan decat al unui pick-up. Desi cabina nu ofera acelasi confort si nici nu insumeaza prea multe locuri de depozitare, postul de conducere este confortabil si flexibil. Scaunele ofera un suport lombar si lateral bun, iar materialele folosite sunt de un nivel calitativ decent. Plansa de bord putin austera are toate comenzile in proximitatea soferului, fiind usor de atins si utilizat, iar instrumentarul este destul de lizibil. Daca doresti insa sa-ti personalizezi D-MAX-ul poti opta pentru acoperirea partiala cu piele a scaunelor, realizata din piele artificiala sau din piele Alcantara, poti opta pentru accesorii metalice sau din carbon pentru consola cutiei de viteze sau manerele de usi. Mai mult decat atat, elementele de siguranta si confort intregesc gama de optionale a lui D-MAX prin sistemul de navigare, senzorii de parcare, sistemul de alarma sau tahometru digital. Capacitatile de incarcare ale masinii sunt demonstrate de cifrele care le descriu. Astfel, versiunea simpla cabina, are o bena incarcabila de 2.27 metri lungime si 1.53 metri latime, si cu sarcinile utile, intre 1140 (2WD) si 1050 kg (4WD). Versiunea simpla cabina 2-plus-2 locuri masoara o lungime a benei de 1.79 metri, o latime de 1.46 metri si o sarcina utila intre 955 si 100 kg. Versiunea dubla cabina prezinta un spatiu de incarcare cu dimensiuni de 1.38 m lungime si 1.46 metri latime, precum si sarcinile utile, intre 930 si 975 kg .
Rulajul on-road si cel pe teren accidentat au aratat ca D-MAX este o optiune demna de luat in calcul indiferent care este scopul achizitionarii lui: uz comercial sau activitati de agrement si recreere. Ma incumet sa spun asta deoarece, desi cu toate ca nu este un pick-up super-rafinat, este comod si competent atat ca masina de oras, cat si ca masina de teren. Am avut posibilitatea de a ma urca la volanul variantei echipate cu propulsorul de 2,5 litri, care produce 136 CP si un cuplu maxim de 280 Nm, dezvoltat la turatii intre 1800 si 3400 rpm. Inainte de toate, merita mentionat ca in D-max, Isuzu a incorporat noi tehnologii pentru a face fata concurentei pe acest segment. Astfel, ambele motoare turbo diesel au turbine cu geometrie variabila si common rail, injectie directa, combina puterea si performantele cu economia de combustibil si un nivel scazut al emisiilor.
La capitolul manevrabilitate, am putut observa ca directia este precisa si permite un sofat sigur relaxant. On road, masina prezinta un comportament corect. Dar asa cum era de asteptat, Isuzu D-MAX se simte ca pestele in apa in conditii de drum forestier sau accidentat, unde indiferent de conditii, isi dezvaluie adevarata natura. Sistemul de franare este prompt, iar stabilitatea este ireprosabila.
Pretul de achizitionare al lui Isuzu D-MAX, in varianta cabinei duble cu tractiune integrala si nivel de echipare Base porneste de la 19.900 euro fara TVA. Pretul final al pick-up-ului ajunge la 23.681 euro.