rss

Test Drive - Kia C'eed

  1. 01/12/2009
  2. Categoria: Kia
  3. Tags: Kia c'eed

C’eed este modelul fanion al constructorului coreean Kia. La Salonul Auto de la Frankfurt, din aceasta toamna a fost prezentat in varianta revizuita a lui C’eed. O restilizare pripita, am spune noi, pentru a aduce un surplus de sarm acestei compacte coreene, celebra  prin cei 7 ani de garantie, de care beneficiaza.

Foto: Sorin Miclau

Doar la trei ani de la lansarea oficiala pe piata a modelului C’eed, modelul beneficiaza de un face lift minor menit sa aduca un plus seductie, reala, am spune noi. Alaturi de oferta absolut interesanta de 7 ani de garantie, C’eed FL vine cu un capital de imagine ce intereseaza acut piata din Romania.

Kia a vandut, in Europa, peste 230.000 de unitati C'eed, in cei trei ani scursi de la lansarea sa. In conditiile in care concurenta, si aici vorbim de clasa compacata una dintre cele mai disputate clase din piata, a facut din stil o prioritate, Kia C’eed pluseaza cu noul sau look, pentru a aprinde si mai tare spiritele.
Cu speranta ca va ajunge candva o optiune reala la un Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane sau Volkswagen Golf, coreenii au abandonat look-ul initial, venind acum cu un stil dinamic de influenta Soul.

O alegere inspirata, cred coreeenii, iar cifrele de vanzari o vor arata, care se traduce printr-un calandru incercuit cu crom, un spoiler fata in X, inspirat dintr-un tigru care rage, o tema importanta in ADN-ul Kia. Blocurile optice fata, cat si cele spate au fost de asemenea retusate pentru a da alurii un aspect de modernitate. In general, face lift-ul operat este reusit, aducand un plus in oferta de vanzare a lui C’eed.
Kia C’eed a fost restilizat si la interior. Ceasurile iluminate in rosu, radio CD-ul integrat in consola sporesc estetica si ergonomia bordului. Comutatorul  care grupeaza atat reglarea volumulului cat si cautarea posturilor este practic in utilizare. Volanul este o noua aparitie, avand comenzile mai bine integrate. Plasticele sunt de buna calitate, iar asamblarea buna, desi finisajul nu este la inaltimea unui Golf sau Focus. Demn de aminitit spatiul interior generos, care creste habitabilitatea lui  Kia C’eed spre limitele superioare ale segmentului compact. Patru persoane beneficiaza de un confort deplin, iar cinci persoane de un confort mediu. Portbagajul de 340 de litri este sub Golf sau Focus, insa ofera un acces facil la spatiul de incarcare.
Noi am condus versiunea de motorizare de 1.4 litri 90 CP si echiparea City. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu cinci trepte. Prima treapta este destul de scurta, a doua si a treia sunt mai “vanoase”, a patra si a cincea mai lungi, fiind de altfel si treptele economice.  Propulsorul nostru dezvolta un cuplu maxim de 136 Nm/5000 rpm. Am inregistrat un consum mediu de 7,3 l/100 km, in conditii de trafic urban. Masina nu impresioneaza in demaraje, iar pedalierul este destul de moale pentru feedback-ul necesar unui control ferm. De altfel masina nu are un caracter sportiv, fiind una mai degraba confortabila si economica. Suspensiile erau destul de tari, insa confortul nu era penalizat. In viraje masina se comporta exemplar, din acest punct de vedere, sistemul optional ESP este binevenit. Per total dinamica este buna, chiar daca nu este la nivelul lui Golf sau Focus.

In rulare apar zgomote de tot felul, cele aerodinamice sau de vant, datorate motorului (care lucreaza in regim de turatie ridicat), sau venind din partea pneurilor (zgomot de rulare). Totusi nivelul total de zgomote permite un confort sonor mediu in habitaclu, ameliorat de instalatia audio.

Pretul automobilului testat, in echiparea City, este de 11.122 euro fara TVA sau 13.235 euro cu TVA,
un pret bun daca ne gandim ca este o echipare buna, iar automobilul beneficiaza de 7 ani garantie.

Vizualizari: 3355