© 2024 Auto.ro
Recesiunea economica nu i-a impiedicat pe cei bogati sa cumpere masini scumpe si rapide, dovada fiind faptul ca, in 2008, vanzarile lui Lamborghini au fost ceva mai bune decat cele din 2007.
Totusi, cel mai mare merit pentru obtinerea unui profit superior cu 27% celui de acum doi ani se datoreaza masurilor de reducere a costurilor, printre care si scurtarea zilei de lucru pentru 300 dintre cei 1.000 de angajati pe perioada februarie-mai 2008.
Compania din Sant'Agata a obtinut asadar la finele anului trecut un profit impozabil de 60 de milioane de euro, cu peste un sfert mai mare decat cel din 2007. Intre timp, vanzarile au crescut doar cu 2,5% (pana la 2.430 de masini), multumita in special pietelor din China si din Orientul Apropiat.
Cea care a impiedicat inregistrarea unui rezultat mai bun a fost piata americana, unde vanzarile lui Lamborghini au fost mai mici cu peste 20% fata de cele din 2007.
Oricum, italienii ar trebui sa se declare multumiti si cu aceasta performanta, avand in vedere 2009 va fi un an destul de dificil.
CEO-ul Stephan Winkelman a declarat deja ca depresiunea economica globala este foarte probabil sa afecteze performantele comerciale ale lui Lambo, in ciuda faptului ca firma pe care o conduce ramane dedicata obiectivului de a prezenta un model nou in fiecare an.