rss

Viitorul lui Lamborghini: mai multa putere, dar si mai putine kilograme

  1. 26/01/2010
  2. Categoria: Lamborghini
  3. Tags: Jota, Lamborghini, Murcielago, Sant'Agata, space frame

Fanii marcii din Sant’Agata numara clipele ramase pana la debutul lui Jota, insa sefii lui Lamborghini se gandesc deja la ceea ce va fi dupa aparitia inlocuitorului lui Murcielago.

Iar raspunsul este cat se poate de clar: bolizi cu si mai multi cai sub capota, dar si sensibil mai supli decat supercar-urile actuale.

Cat de multi cai? Ei bine, Lamborghini considera ca, cel putin deocamdata, in jur de 700 sunt suficienti; in consecinta, eforturile viitoare vor putea fi concentrate in directia diminuarii maselor (capitol la care, sa recunoastem, Lamborghini ar putea sta mai bine).

Un prim pas va fi facut chiar de Jota, al carui sasiu, confectionat din aluminiu (conform tehnologiei Space Frame), va fi sensibil mai usor decat “scheletul” din otel al lui Murcielago. Iar acesta nu va fi decat inceputul: atat viitorul port-drapel al marcii din Sant’Agata, cat si celelalte modele care-i vor urma se vor folosi intens de avantajele materialelor compozite, mult mai usoare si mai rezistente la torsiune decat cele obisnuite.

In ceea ce priveste mecanica, trebuie sa ne obisnuim cu faptul ca viitoarele masini Lamborghini – in special urmasii lui Murcielago – nu vor mai avea sub capota motoare cu o cilindree de camion usor. Motivul? Simplu: emisiile de noxe.

“S-a ajuns la un punct unde acceleratia este sinonima cu consumul de combustibil. Mai mult consum inseamna mai mult dioxid de carbon emanat in atmosfera” a declarat presedintele lui Lamborghini, Stephan Winkelmann, sprijinit imediat de catre seful departamentului de dezvoltare, Mauricio Reggiani: “Factorul-cheie va fi raportul dintre putere si greutate”.

Liderii lui Lambo au in vedere chiar si dezvoltarea unei propulsii hibride in viitorul apropiat, ce nu va fi totusi introdusa in serie mai devreme de 2015.

Vizualizari: 1348