© 2024 Auto.ro
Daca ultimele zvonuri se vor adeveri, supercar-ul lui Lexus va vedea lumina zilei la Salonul Auto de la Tokio din luna octombrie, urmand a-si face debutul comercial la inceputul lui 2010.
In ultima vreme, Lexus LF-A a fost subiectul mai multor controverse privind aparitia/sucombarea sa, insa, pana la urma, se pare ca intarzierea a fost cauzata de unele probleme legate de viteza maxima.
Potrivit surselor din interiorul concernului Toyota, cei care s-au ocupat de dezvoltarea lui LF-A nu au dorit sa prezinte masina pana cand aceasta nu era capabila sa atinga o viteza maxima in conformitate cu pretentiile actualului segment rezervat supercar-urilor.
Initial, Lexus LF-A cocheta cu o viteza maxima de aproape 320 km/h insa, dupa modificarile efectuate la nivelul motorului si aerodinamicii caroseriei, se asteapta ca bolidul sa atinga (si chiar sa depaseasca) 350 km/h.
Respectivele schimbari au influentat intr-o masura importanta si designul exterior, modelul de serie urmand a se prezenta la Tokio cu o parte frontala, un set de blocuri optice si un posterior noi. Intre timp, motorul V10 de 4,8 litri va transmite catre roti, via o cutie de viteze semi-automata cu sase trepte, nu mai putin de 550 CP.
Productia lui Lexus LF-A va fi limitata la numai 500 de exemplare, cifra care va include si un numar de masini special pregatite pentru circuitele de viteza (ganditi-va la un ecartament mai lat, o caroserie mai “obeza” si un tren de rulare pregatit pentru ceva remarcabil pe Nurburgring).
Fiecare LF-A “normal” va costa putin peste 140.000 de euro, versiunile supersport urmand a avea, evident, un pret sensibil mai mare.