rss

Lexus a prezentat noul GX 460

  1. 24/11/2009
  2. Categoria: Lexus
  3. Tags: GX 460, Lexus, LX 570, Toyota Land Cruiser, V8

Cei care nu-si doresc un tot-teren de lux la fel de impunator ca Lexus LX 570 vor avea de azi inainte posibilitatea de a opta pentru ceva mai “compactul” GX 460.

Punctul principal de atractie al acestei versiuni de lux a binecunoscutei Toyota Land Cruiser este noul motor V8 de 4,6 litri, care, desi ceva mai mic, este mai puternic si mai eficient decat agregatul pe care il inlocuieste.

Doar 100 cmc cedeaza propulsorul lui GX 460 in favoarea celui de pe GX 470, insa de aici incolo este “meciul” sau: are 38 de cai in plus (301 CP in loc de 263), inca opt newton-metri (446 Nm in loc de 438) si consuma, in medie, cu 13% mai putin combustibil (13,4 litri in loc de 14,7 litri).

Totodata, trebuie specificat si faptul ca toate acestea se intampla in conditiile in care arhitectura tehnica asupra careia noul V8 isi exercita suveranitatea pastreaza configuratia cu sasiu separat de caroserie, pe care japonezii o considera ideala in vederea mentinerii robustetei si talentului de catarator de care a dat dovada precedentul model.

Totusi, un off-road-er de lux, fie el si extrem de capabil in teren accientat, rareori va ajunge in ipostaza de a hoinari pe cine stie ce drumuri desfundate; ca atare, asiaticii s-au asigurat ca noul GX isi va transporta stapanul din A in B in maximum de siguranta si confort.

Noul program de control al activitatii suspensiilor AVS cu trei moduri de functionare – Normal, Sport si Comfort –, sistemul antiruliu KDSS (ce folose[te cilindri hidraulici pentru actionarea barelor stabilizatoare si diminuarea unghiului de aplecare in viraje cu pana la 50%), tehnologia Crawl Control (ce manageriaza intreaga operatiune de catarare pe o rampa dificila, permitand soferului sa se concentreze pe mentinerea directiei), sistemul de asistenta la urcarea/coborarea unei rampe/pante si un intreg arsenal de sisteme active si pasive dedicate securitatii pasagerilor (controlul stabilitatii, controlul electronic al distributiei de franare, ABS, asistenta la franare, asistenta la depasirea benzii de rulare, 10 airbag-uri si chiar sistem de prevenire a accidentelor Pre-Collision) – toate pot fi puse la dispozitia celui care va plati ceva mai mult decat pretul de baza stabilit la 51.970 de $.

Evident, daca banii nu sunt o problema, atunci merita si desfasurarea lungii liste cu optionale de “fite”, de pe care nu lipsesc tapiteria din piele semi-anilina, incalzirea pentru scaunele de pe randul al treilea, insertiile din lemn de pe volan si maciulia schimbatorului de viteze, climatronic-ul tri-zonal, sistemul de navigatie cu harddisk, sistemul audio Mark Levinson si sistemul de entertainment pentru bancheta din spatele soferului.

Categoric, o sa ai nevoie de toate...

Vizualizari: 1633